Helig mässa på Swedbank stadion med påve Franciskus 1 november 2016

I veckan blev det äntligen klart att det blir på Swedbank stadion i Malmö som påve Franciskus firar helig mässa tisdagen den 1 november kl. 09:30. Swedbank  stadion är en fotbollsstadion som tar en publik på 19 000 personer.

Stiftet arbetar nu intensivt med att få klart biljetthanteringen till mässan, men eftersom platsen för mässan fastställdes så sent återkommer vi med datum för när biljetterna släpps.
Vi uppmanar alla församlingar att utse minst en person som hjälper församlingsmedlemmar som är osäkra på hantering av datorer och internet att skaffa biljetter. Det är mycket viktigt att alla får samma chans att skaffa biljett.
Stiftet vill uppmuntra alla att omgående starta förberedelserna för en resa till Malmö så att Swedbank stadion är fullsatt när påve Franciskus kommer den 1 november.
Observera att insläppet till mässan kommer att starta tidigt på morgonen så att alla är på plats innan mässan börjar kl. 09:30. Det vi vet om biljetterna till mässan nu är följande:
 Eftersom vi kommer att ha 19 000 platser kommer det inte att bli svårt att få biljett.
 Biljetterna till mässan med påve Franciskus kommer att vara gratis.
 På grund av säkerhetspolisens krav kommer alla bli tvungna att skaffa sin biljett genom registrering på en biljettsida på internet.
 Varje person kommer endast att kunna beställa ett visst antal biljetter.
 Biljetterna kommer att vara personliga med namn på den som har beställt dem.
 Vid entrén till mässan måste alla kunna visa upp biljett samt legitimation.
Vi återkommer så fort vi kan om datum för biljettsläpp och övrig praktisk information.
Tack för er förståelse!