28 söndagen under året - Tacksamhet

Hej allihopa;"Come alive through gratitude./Bli levande genom tacksamhet", säger Fr. Johnny till oss idag; Se vidare här.
Varje gång jag hör att ett äktenskap har kraschat får jag ont i hjärtat när jag tänker på att så mycket påverkas, inte minst ... Colette»

Kära vänner,
Du kanske blir förvånad över att höra ifrån mig så snart igen!! Jag är  på väg på ett församlingsuppdrag i morgon till Ardfinnan i Co. Tipperary, och som vanligt är jag inte säker på om jag kommer att ha internet där jag kommer att vara och för närvarande vet jag inte ens var jag ska bo!! Så jag vill vara säker på att ni får veckobrevet för 28 söndagen under året i god tid.
 Be för mig och för oss nästa vecka att vårt uppdrag kommer att bli en stor framgång för församlingen och för oss. Ni kommer att vara i mina böner. Gud välsigne dig.

09-15 oktober  Tacksägelse
Jesus frågade: »Blev inte alla tio rena? Var är de nio andra? Är det bara den här främlingen som har vänt tillbaka för att ge Gud ära? ". En av de värsta erfarenheterna för en människa är att bli tagen för givet - och det är också en av de vanligaste upplevelserna. Det förminskar oss till att bli föremål för andras behovsuppfyllelse och kan lätt leda till förbittring. Men de som lider mest av otacksamhet är de som är otacksamma. De blir mycket självcentrerade och förlorar gradvis kontakten med det underbara i livet. De kan inte känna lukten av  blommornas  skönheten eller höra fåglarnas underbara sång. De märker inte att solen skiner eller uppskattar de fantastiska i årstidernas växlingar och det storslagna i den värld vi lever i. De missar den konkreta erfarenheten av att vara älskad. De är levande döda. Bli levande  genom tacksamhet.

Herre, vår hjälp och vägledare,
gör din kärlek till grunden för våra liv.
Må vår kärlek till dig uttrycka sig
i vår iver att göra gott för andra.
Detta ber vi genom Jesus Kristus, vår Herre.

Herre, ta emot de böner och gåvor
som vi ger dig i tro och kärlek.
Må vårt äktenskapslöfte föra oss till din ära.
Detta ber vi genom Kristus, vår Herre.

Kvälls/nattbön tillsammans
Allsmäktig fader, din kärlek till oss överträffar
alla våra förhoppningar och drömmar
Må vår kärlek till varandra ger oss en del i ditt liv.

Aktivitetsfrågor
För ditt äktenskap: Hur kan du göra din sexuella kärleksfull mer livgivande för din fru / man den här veckan?

För andra: Vem skulle du ge hopp och glädje till  den här veckan?
älskade.

www.continuousprayer.net