Fjärde advent - jul

Hej allihopa; Tyvärr kraschade Fr. Johnnys dator för 2 veckor sedan.. Jag skrev till honom och han sade att han har förlorat allt, men en del har han fått tillbaka. Jag kan ...Colette

18th – 24th Gud är med oss
"Emmanuel, är ett namn som betyder Gud med oss." Julen är en underbart tillfälle till att fira eftersom det är speciell tid när vi kommer ihåg hur mycket Gud tror på oss, hans älskade mänskligheten. Gud är med oss, inte för att vi är katoliker, men eftersom vi är mänskliga varelser. Vår stora uppgift som troende människorär att hålla denna kunskap levande och aktiv i vår värld. Vi gör det framför allt genom vår kärlek till varandra. Kärleken mellan man och hustru gör denna sanning särskilt slående eftersom deras kärlek gör Kristus närvarande som Frälsare för världen. Kärleken mellan familjemedlemmar är att leva ut vår kunskap att varje hem är en inhemsk kyrka, en plats där kyrkan i allmänhet är som bäst och sämst. Vår kärlek och omsorg om varandra i vår församling är ett vittne till hela världen av sanningen av vår tro.