Fjortonde söndagen under året

Hälsningar från Carndonagh, Co. Donegal!! Jag kom hit i kväll för ett par veckors semester. Det är alltid underbart att få vara här, men speciellt i detta underbara väder. Jag hade hoppats kunna skicka er detta nyhetsbrev innan jag lämnade Clonard men jag fick ont om tid och hann tyvärr  inte.
Ni kommer att vara i mina böner som vanligt under nästa vecka. Vänligen be för Matthew & Maeve vars bröllop jag är officiant på, under fredagen. Matteus är min brors barnbarn och Maeve är en granne. De är ett vackert ungt par. Jag ser fram emot att få vara tillsammans med dem.
Gud välsigne er och alla era nära och kära.

8 – 14 juli,  Jesus förnekas av sin egna
Jesus sade till dem: "En profet är icke föraktad utom i sin fädernestad och bland sina släktingar och i sitt eget hus ". Ett av de misstag vi lätt och ofta gör är att tro att det vi ser är allt som finns att se; Det vi vet är allt som finns att veta. Vi gör detta mot oss själva och gentemot dem som är nära oss. Det finns alltid så mycket mer att veta om oss själva och med all säkert om varandra. I äktenskap och familjeliv, till exempel, måste vi ständigt leta efter och kännas vid de inre värden som finns där och göra dem synliga. Våra hem bör vara en plats av bekräftelse istället för kritik, vilket så ofta är fallet. Detsamma gäller i församlingen. Det finns så mycket rikedom i varje församling som aldrig får chansen att komma till ytan. Det här är en vecka för att låta det ske.
DE PAR SOM BER TILLSAMMAN HÅLLER SAMMAN.

Fader, genom Jesu din tjänare och sons lydnad,
uppväckte du en fallen värld.
Fräls oss från synden, fyll våra hjärtan med glädje i vårt äktenskap
och ge oss den glädje som varar för evigt.
Detta ber vi om genom Kristus vår Herre.

Bön mitt på dagen när vi är  på var sitt håll
Herre, låt vårt äktenskaps sakrament bli levt
till ditt namns pris och ära.
Rena oss i vår kärlek
och för oss närmare det eviga livet.
Detta ber vi om genom Kristus vår Herre.

Herre, låt oss aldrig misslyckas med att lova och prisa dig
för livets fullhet och den frälsning som du ger oss i Kristus.
Låt vår kärlek i äktenskapet växa till sin fullhet.
Detta ber vi om genom Kristus vår

Aktivitetsfrågor
För ditt äktenskap: Hur vill du att din fru / make ska vara till för dig under dessa sommarmånader? Dela detta och planera veckan framåt.
För andra: Tänk på grupper som anordnar sommarlovsaktiviteter för missgynnade barn under sommaren.
Hur kan du som ett par hjälpa dem den här veckan?