Trettionde söndagen under året

Tack för era böner förra veckan för församlingsuppdraget jag var på i Carrick-on-Shannon. Det var en underbar upplevelse för mig och för alla som deltog. Jag tackar gud för det. Jag ber nu om era förböner för församlings uppdraget i St. Michael the Archangel, Belfast. Detta börjar på lördag och fortsätter till söndag kommande vecka. Fr. Brendan Keane och jag kommer att leda det, så be för alla som kommer att vara där - och för dem som inte kommer att vara där också! - från denna församling.   Jag bifogar bönen för äktenskap och familj för den kommande veckan, den 30: e söndagen under året. Jag hoppas att det här kommer att ge er stora välsignelser i ert äktenskap och familjeliv och i er församling. Ni är i mina böner varje dag. Vänligen fortsätt att be för mig

28 oktober - 3 november, Det kristna hoppet.
Jesus frågade: "Vad vill du att jag ska göra för dig?" Den här frågan, frågad i evangeliet om den blinde mannen, riktas av Jesus till var och en av oss. Mannen som var född blind tvekade inte om att be om att få sin syn tillbaka. Det var det enda viktiga för honom  i livet. Vi borde också fråga oss vad vårt enskilt viktigaste behov och önskan är i våra egna liv. På vilka sätt är vi blinda och behöver få vår syn återställd? Kanske är det kopplat till vad våra verkliga prioriteringar finns, eller finns de kanske i våra nära relationer i äktenskapet och familjelivet där vi lätt kan misslyckas att se smärtan, nöden eller ensamhet hos varandra. Vi kan också vara blinda för vårt ansvar att ta hand om dem som finns omkring oss i vår församling eller vidare i samhället som är i behov av det. Den här veckan är en kallelse att ransaka våra hjärtan och öppna upp oss så att  Kristi helande kraft kan läka och frigöra oss.
THE COUPLE THAT PRAYS TOGETHER STAYS TOGETHER.

Allsmäktig och evige Gud,
stärk vår tro, hopp och kärlek.
Må vi som ett gift par  med kärleksfulla hjärtan göra vad du ber oss om
och kom för att dela det liv som du lovat oss.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre.

Bön mitt på dagen när vi är  på var sitt håll
Herre, kraften och maktens Gud,
ta emot gåvan av vårt äktenskap
och låt  vårt tjänande,  ge dig ära.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre.

Herre, fullborda i oss den enhet vi är kallade till
i vårt äktenskap.
Må vår tro på din kärlek till oss
 ha en effekt på våra liv.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre. Amen.

För ditt äktenskap: Vilka hoppfulla tecken finns i ert äktenskap idag? Hur kan ni få en ännu större känsla av hopp till varandra den här veckan?
För andra: : Känner ni någon som har förlorat hoppet just nu? Kan ni som ett par föra nytt hopp till den personen i veckan?