Andra söndagen i advent - bön för äktenskap och familjeliv

Bifogat, hittar ni mitt utskick för andra veckan i advent. Jag hoppas att det kommer att vara till hjälp för er i era äktenskap och  familjeliv samt  i era församlingar. Jag finner att  julens stilla närmande får mig att lugna ner mig  och jag får mycket saker gjorda men i stilla ro. Må det fortsätta länge så här!!
 Ni är i mina böner varje vecka när jag förbereder detta utskick och sänder det till er. Och jag ber varje dag för er under veckan att Gud ska  vara nära er och alla era  nära och kära. Tack för era böner för mig.

9-15 december  Frälsningens glädje.
"(Johannes) gav sig iväg till trakterna kring Jordanfloden och förkunnade omvändelsens dop för syndernas förlåtelse." Varje dag blir vi medvetna om hur mycket ont det finns i vår värld, med historier om grymhet och vandalism, hemma och utomlands. Trots denna medvetenhet finns det ett stort avtagande i vår syndakännedom. På några sätt är det en bra utveckling, eftersom så mycket  uppfattades som synd förut.  När vi nu närmar oss jul och tiden efter den är det viktigt att vi hör uppmaningen till ånger och lämnar allt som är skadligt i det förflutna bakom oss, genom att beslutsamt placera det i Kristi händer, speciellt genom att fira biktens enastående sakrament. Det gör det möjligt för oss att göra en nystart om och om igen i våra relationer med Gud och med varandra i våra hem och i våra församlingar.
THE COUPLE THAT PRAYS TOGETHER STAYS TOGETHER.

Kraften och barmhärtighetens Gud öppna våra hjärtan till  ett välkomnande.
Avlägsna de saker som hindrar oss från att ta emot Kristus med glädje,
så att vi kan leva med hans visdom i vårt äktenskap,
och bli ett med honom när han kommer i ära.
Detta ber vi om genom Kristus, vår herre.

Bön mitt på dagen när vi är  på var sitt håll
Herre, vi är ingenting utan dig.
Du som  uppehåller oss genom din barmhärtighet,
ta emot våra böner för vårt äktenskap och familj
och ta emot gåvan av vår kärlek i äktenskapet.
Detta ber vi om genom Kristus, vår herre.

Fader, du uppenbarar din kärlek för oss varje dag.
Genom vår delaktighet i ditt liv genom vårt äktenskaps sakrament
lär oss att döma jordiska saker klokt
och att älska det himmelska.
Detta ber vi om genom Kristus, vår herre.Amen.

För ditt äktenskap: Hur kan du hjälpa till att bevara ett leende i ansiktet på din man / fru i veckan?
För andra: Vad behöver du göra så att du kan vara särskilt glad den här veckan?