HERRENS DOP - bön för äktenskap  och familjeliv

När jag bifogade min fil för den kommande veckan glömde jag att jag behövde skicka den till nästkommande vecka också. Jag kommer vara borta nästa vecka  på Redemptoristernas ordenskapitel som hålls i Dromantine nära Newry. Detta kommer att bli ett  avgörande möte för oss, så be för oss som en religiös order att vi kan bygga en betydande framtid för kyrkan. Bifogat hittar du mitt nyhetsbrev för veckan som börjar med Kristi dop. Detta ger jultiden ett slut och är början på vår resa med Kristus genom hans liv och vårt ämbete vilket leder oss till påsk och tiden framåt. Tack för er tro och kärlek. Gud välsigne er och alla era nära och kära alltid.

13 - 19 januari, Herrens dop
Johannes sa till folket: "Han kommer att döpa dig med den Helige Ande och i eld". Denna vecka, när vi firar Kristi dop i Jordanien, minns vi också och förnyar vårt eget dop till Kristus i kyrkan. Dopet som vi har blivit lovade är ett dop med Helige Ande och med eld. Den Helige Ande ger frid, glädje, kärlek etc. Är det på det sätt vi lever ut vår tro eller är det mer med ångest, rädsla, plikt etc.? Elden ger värme, ljus, entusiasm, hopp. Är detta hur vi presenterar Kristus för världen eller är det mer med kyla, livlöshet och glädjelöshet?  Den här tidens utmaning är att förändra vårt sätt att vara och låta den värld vi lever i känna Kristi närvaro bland oss ​​genom entusiasmen i vår församling . Detta måste alltid börja i våra hem och familjer och det trosgemenskap vi tillhör.
THE COUPLE THAT PRAYS TOGETHER STAYS TOGETHER.

Allsmäktige, evige Gud,
när Anden föll ner på Jesus vid hans dop i Jordanien,
uppenbarade du honom som din egen älskade son.
Håll oss, dina barn födda av vatten och Ande,
trogna mot vår kallelse i vårt äktenskap.
Detta ber om genom Kristus vår Herre.

Bön mitt på dagen när vi är  på var sitt håll
Herre, vi firar Kristi, din Sons uppenbarelse.
Ta emot gåvan av vårt äktenskap
så att vi kan bli ett med honom.
Detta ber om genom Kristus vår Herre.

Herre, du när oss med din skapelses godhet
Må vi, i vårt äktenskap, lyssna till din Son med tro
och bli dina barn i namn och sanning.
Detta ber om genom Kristus vår Herre.

För ditt äktenskap: Vilka 3 saker skulle du vilja se hända i ditt äktenskapsförhållande i år? Dela dem den här veckan.
För andra: Vad kunde du läsa den här veckan som skulle vara till hjälp för din tro?