Trettondagen - bön för äktenskap och familjeliv

Jag önskar er och alla era nära och kära ett mycket lyckligt nytt år. Jag ber att det blir ett år med god hälsa och lycka för dig. Och jag ber att det blir ett år med förnyat hopp och glädje för kyrkan. Det finns många utmaningar för oss alla. Jag hoppas att vi kan möta dem med förtroende genom vår tro och med stöd av varandra.

Bifogad är nyhetsbrevet för nästa vecka, som börjar med Trettondagen. Det här är en påminnelse för oss alla att julen inte är över! Vårt fokus på jul fortsätter till nästa vecka när vi firar Kristi dop. Det är upp till oss att hålla fokus på det, eftersom världen runt oss nu har gått vidare till andra saker!

Ni är i mina böner varje dag och kommer att fortsätta att vara det under hela det nya året. Vänligen be för mig också och för varandra. Gud välsigne er alltid.

6 - 12 januari,  Herrens uppenbarelse
"Vi har sett hans stjärna gå upp och har kommit för att tillbe honom." Dessa ord sagda av de vise männen under trettondagen är ett samtal både för att förnya vår egen tro och ett nytt engagemang för att själva bli stjärnan som visar vägen till Kristus för andra. Alla våra gåvor som vi får ges till oss för andras skull. Detta gäller särskilt för gåvan av äktenskapets kärlek. Genom att leva ut sitt äktenskaps sakrament säkerställer gifta par att många andra kan få hopp och förtroende för Kristi underbara sanning. Våra hem kallas också för att vara platser där Kristi frid uppmuntras, så att denna frid kan stråla ut till samhället. Den trosgemenskap som vi tillhör, har den främsta uppgiften att rikta uppmärksamheten hos människorna runt omkring oss mot Kristus, vår Frälsare.

Fader, du uppenbarade din Son för nationerna
under ledning av en stjärna.
När vi ägnar oss åt vårt äktenskaps sakrament,
led oss ​​till din ära i himlen genom trons ljus.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre

Herre, ta emot din kyrkas gåva,
vilket inte är guld, rökelse eller myrra,
men vår kärleks mildhet och passion för varandra.
Öka vår kärlek i äktenskapet för ditt folks skull.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre. Amen.

Fader vägled oss i vårt äktenskap med ditt ljus.
Hjälp oss att känna igen Kristus i våra dagliga liv
och välkomna honom med kärlek
för att han är Herre i evighet. Amen.

Aktivitetsfrågor
För ditt äktenskap: Vad kan du göra för att stärka ditt äktenskap i år? Planera detta med din fru / man i veckan.
För andra: Vilket nyårslöfte kommer du att göra så att du kan tjäna din församling på ett bra sätt i år?