Fjärde söndagen under året

Ni hittar nyhetsbrevet för för den 4: e söndagen under året, bifogat det här mejlet. Det är en mycket viktig söndag för oss på vår tros vandring, eftersom vi är inbjudna att fara på djupet i våra liv, för att komma i kontakt med de djupaste sanningarna om oss sjäva, som uppenbarades för oss av Kristus. Tänk på det och be om det under den kommande veckan.
Jag fortsätter att be för er varje dag att Gud kommer att vara med er för att välsigna er och alla era nära och kära och för att inspirera er med glädje och hopp i kärlek till varandra och i ert familjeliv. Snälla be för mig också.

3 februari - 9: e Trons kamp
Jesus sa: "Jag säger er: En profet blir ringaktad bara i sin hemstad och i sitt hem." Ordet profeten framhäver ger bilden av någon som förutser framtiden, lite som en siare. Nej så är det inte! En profet är någon som kommer till människans djupaste verklighet och kan förkunna att denna djupaste verklighet kommer att komma upp till ytan förr eller senare och uppmanar oss att låta det komma förr. I allmänhet gillar människor inte att höra om dessa djupaste sanningar, eftersom de är vana vid hur saker är. Ett bra exempel på detta är äktenskapets djupaste verklighet och att det är ett sakrament, en källa till Kristi närvaro och frälsning av världen vilken vi bor i. Gifta par måste göra mycket mer för att få sin kärlek till den tonhöjden. Varje hem är en hemlig kyrka, en helig plats. Varje församling är Kristi levande kropp. Vi har många förändringar att arbeta med.

Herre, vår Gud,
hjälp oss att älska dig med hela våra hjärtan
och genom vårt äktenskap,  älska alla människor såsom du älskar dem.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre.

Herren ta emot den gåva vi gör av vår kärlek i äktenskapet.
Gör vårt sakrament en källa till vår frälsning,
och av  världens frälsning.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre.

Herre, du uppmuntrar oss i vårt äktenskap
genom den kärlek du visar oss i våra liv.
Ge den sanna tron ​​fortsatt tillväxt över hela världen.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre. Amen.

För ditt äktenskap: Finns det någonting du behöver förlåtelse för av din fru / make på det sätt du  lever ut din kärlek i äktenskapet? Be om förlåtelse i såfall för det det den här veckan.
För andra: Finns det något du behöver förlåtelse för från någon nära dig?