Trettiotredje söndagen under året

Bifogat är mitt bidrag till ”Bön för äktenskap och familjs nyhetsbrev” för nästa söndag och veckan efter. Temat är trohet och jag tackar er för er trohet mot varandra och för detta program. Jag är alltid glad att fåhöra från er och veta att ni finner det till hjälp för er själva.

Som jag alltid försäkrar er, ber jag för er varje vecka när jag sänder ut detta till er och många gånger under varje vecka att Gud ska fortsätta att välsigna er på alla sätt. Denna vecka ber jag om era böner för Fr. Rinaldo som är en nära vän till Terence & Margaret McMackin. Han är mycket allvarligt sjuk och är på sjukhus i Verona, Italien. Han ska göra en stor operation på torsdag och behöver en många förböner för sin säkerhet och återhämtning.

Fortsätt att be för mig och för alla dem som följer detta program vecka för vecka - var och en på sitt eget sätt!! Må Gud välsigna dig och alla era nära och kära och hålla er säkra från allt ont och när jag sänder ut detta till er och var trofasta mot varandra. Tack.

15 - 21 november –  21 st Förtroende  för Kristus
Jesus sade till sina lärjungar: "Du har varit trogen i det lilla, jag skall anförtro dig mycket."  Trohet i varje område i livet är en av de viktigaste delarna för lycka i det mänskliga livet.  Det är först när vi vet att vi helt kan lita på andra som vi känner ett förtroende.  Detta är den dygd som Jesus pekar på för vår bön och oro denna vecka.  Det är särskilt viktigt i förhållandet mellan man och hustru och det är där som vi alla kan lära oss vad det innebär.  Trohet i äktenskapet betyder mer än att bara att hålla ihop.  Det innebär också att arbeta på att göra livet tillsammans underbart och roligt. Detta gäller också för relationerna inom familjelivet.  Att vara trogna varandra innebär att vara villig att acceptera skillnaderna och att älska var och en som hon / han är.  Och i våra församlingar visar vi vår trohet genom att ta en aktiv del i dess liv.

Fader till allt gott,
håll oss trofasta i att tjäna dig i varandra,
för att tjäna dig i vårt äktenskap, är vår bestående glädje.
Detta ber vi om genom Kristus vår Herre.   Amen

Herre Gud, må vår kärlek till varandra i vårt äktenskap
öka vår kärlek till dig
och föra oss till evigt liv.
Detta ber vi om genom Kristus vår Herre.   Amen

Fader, låt oss växa i kärlek för varandra
genom vårt äktenskaps sakrament
och så, föra Kristi frälsning till vår värld.
Detta ber vi om genom Kristus vår Herre.   Amen

För ditt äktenskap: På vilka sätt behöver du större frihet i din sexualitet i din relation med din fru / make?  Dela med dig av det den här veckan.
För andra: Tänk på någon grupp som arbetar för jämställdhet för kvinnor i samhället och i kyrkan. Hur kunde du som par hjälpa  dem den här veckan?