Fjärde söndagen under året

Det är svårt att tro att vi redan är i slutet av januari! De sägs att tiden flyger iväg när när man har roligt!!
Bifogat finns mitt bidrag  till parbönen för den här söndagen och för veckan efter det. Det är en inbjudan till oss att se på den djupaste verkligheten i våra trosliv, särskilt när det gäller äktenskap och familjeliv och vårt liv si våra församlingar. Det som ser så vardagligt ut på ytan kan se fantastiskt ut när vi ser under den ytan och in i hjärtat av Kristi mysterium.
Jag hoppas att detta kommer att vara till nytta för er och att ni kommer att växa i kärlek till varandra och i er känsla av förundran över den tro som Gud har på oss på grund av Kristus.
Ni kommer att vara i mina böner varje dag i veckan så att Gud kan fylla er med glädje och lycka i er kärlek. Be för mig och för alla dem som deltar i detta lilla upptäcktsprogram.

30 januari -  5 februari,  Trons  kamp
Jesus sade: "Sannerligen, ingen profet blir erkänd i sin hemstad.” Ordet profet frammanar bilden av någon som förutspår framtiden, lite som en spåkvinna.  Nej,nej!  En profet är istället någon som kommer  fram till den djupaste verkligheten av mänskligt liv och har förmågan att förkunna att denna djupa verklighet kommer upp till ytan förr eller senare och kallar oss att göra att det händer snabbare.
I allmänhet gillar människor inte att höra om dessa djupaste verkligheter eftersom de vänjer sig vid hur saker och ting brukar vara.  Ett bra exempel på detta är: äktenskapets djupaste verklighet är att det är ett sakrament, en källa till Kristi närvaro i och frälsning i den värld vi lever  i.  Par behöver göra mycket mer för att få sin kärlek på det planet.  Varje hem är en inhemsk kyrka, en heligplats.  Varje församling är Kristi levande kropp. Vi har mycket att göra.
 Par som ber tillsammans håller ihop

Herre, vår Gud, hjälp oss att älska dig av hela vårt hjärta
och genom vårt äktenskap, att älska alla människor som du älskar dem.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre.  Amen

Under dagen, när vivär skilda åt
Herre, ta emot gåvan vi gör av vår kärlek i äktenskapet.
Gör vårt äktenskaps sakrament till en källa
för vår och världens frälsning
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre.  Amen

Herre, genom den kärlek du visar oss i våra liv,
stärker du oss i vårt äktenskap.
Ge den sanna tron fortsatt tillväxt över hela världen.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre.  Amen

För ditt äktenskap: Finns det något du behöver förlåtelse för av din fru / make i hur du lever ut din  kärlek i äktenskapet?  I så fall, gör det den här veckan.
För andra: Finns det något du behöver förlåtelse för från någon nära dig?