Tjugofemte söndagen under året

Tisdagen verkar komma mycket snabbare nuförtiden!! Det är svårt att tro att det redan är en vecka sedan jag skrev till er. Jag hoppas att ni har haft en bra vecka och att den kommande veckan blir ännu bättre för er.

Jag skickar mitt veckovisa bidrag för parbönen och / eller nyhetsbreve till er. Den är för nästa söndag, 25: e söndagen under året och för veckan efter den. Den innehåller en annan utmaning från Guds ord, att se över på våra prioriteringar och ordna dem mer och mer till förmån för vad som är viktigast, samtidigt som vi fortfarande  som vi ska fortsätta hålla igång allt som är viktigt. Jag hoppas att ni kommer att tycka att detta är till hjälp för er själva i ert äktenskap och familjeliv

Jag skickar också en sammanfattning av en ny rapport från The Third Survey of Sexual Attitudes and Lifestyles (Natsol) som jag fick idag. Jag tyckte att detta var mycket intressant och bekräftande av allt som vi håller kärt om äktenskapet. Ni kanske tycker att det är intressant också!

Ni är i mina böner varje dag. Må Gud fortsätta att välsigna er och alla era nära och kära med frid och glädje i er kärlek till varandra.

18 - 24 september, Herre över de förtryckta
Jesus sade till sina lärjungar: "Ni kan inte tjäna både Gud och mammon".  Tack och lov har vi alla det mycket bättre idag än vi hade det i tidigare generationer och har det ännu bättre än vi någonsin förväntat oss.
Detta för med sig en känsla av trygghet och minskar människors oro för framtiden. Men det kan också föra med sig en känsla av att klara oss själva, där vi tror att vi inte är i behov av någon, inte ens Gud. Vi blir själviska, och ju mer vi har desto mer vill vi ha.
 Utmaningen med evangeliet i dag är att vara tacksamma för allt vi har och att lära oss att dela det med dem som är i nöd.  När vi blir själviska med våra pengar blir vi också själviska med vår tid och detta har en allvarlig inverkan på våra äktenskaps- och familjerelationer, och kvaliteten på våra liv tillsammans blir mindre kärleksfull.
Vi vägrar också att ge tid till att bygga upp vår församlingsgemenskap för att vi är för upptagna eller för viktiga.

Morgonbön, när vi är skilda åt
Fader, led oss i vårt äktenskap när du vägleder skapelsen
enligt din kärlekslag.
Må vi älska varandra och komma till fullkomlighet
i det eviga liv som du förberett för oss.
Detta ber vi omgenom Kristus, vår Herre.  Amen

Under dagen, när vi är ifrån varandra
Herre, må gåvan av vår kärlek till varandra
som vi erbjuder dig, för att visa vår tro, bli behaglig för dig.
Må vårt äktenskap växa i mildhet och ömhet
och för oss till vår eviga belöning med dig.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre.  Amen

Herre, hjälp oss genom din vänlighet. Gör oss starka i din kärlek.
Låt oss omsätta i handling allt vi har lovat dig,
så att vårt äktenskaps sakrament kan fyllas med din frid.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre.  Amen.

Veckans diskussions och aktivitetsfrågor
För ditt äktenskap: Vad var en av de trevligaste sakerna med era friardagar?  Hur kunde ni återuppleva det tillsammans den här veckan?
För andra: Vad kan du göra den här veckan för att protestera mot någon orättvisa i kyrkan eller i samhället?