26 söndagen under året - Sanningens Vittne

Hej allihopa;

De var glädjande att höra att Fr. Johnny kunde fira sina 50 år som präst i tre dagar.  Det är en stor sak att vara präst i 50 år. Herre, tack för att Fr. Johnny finns och för allt han gör för äktenskap och familjeliv...Colettes veckobrev

Kära vänner,
Tack för era böner för mig i helgen. Jag hade en stor fest på mitt 50-års jubileum av min prästvigning, med min familj och många vänner samt  församlingsmedlemmar på fredag, lördag och söndag. Det kunde inte ha varit bättre.
Jag skickar er  Ständig bön för äktenskap och familjs nyhetsbrev för nästa vecka. Med det skickar jag min kärlek och mina böner för er och för alla era nära och kära. Må Gud alltid välsigna er och dem.

25 September - 1 oktober                                                                  Ett vittne för sanningen

Kära vänner,

Johnny Doherty

”Lyssnar de inte till Mose och profeterna, då låter de inte övertyga sig ens om någon står upp från de döda.” Dessa Jesu ord talades till fariséerna som var renlevnadsmänniskor men som missade poängen. Så är det också för oss också idag eftersom vi ofta också missar kärnan  med vår tro. Det väsentliga i vår kristna tro är att Jesus har uppstått från de döda och lever bland oss idag. Denna kunskap borde ge oss en stor levnadsglädje, stor respekt för varje person samt glädje och frid. I stället gör vi vår trosutövning till en skyldighet, en uppgift, en börda, en stor del av tiden. Samma sak gör vi i våra nära relationer i äktenskap och familjeliv. Det är dags att fånga Jesus anda och låta vår kärlek utstråla till den värld vi lever i och den församling vi är en del av.

Fader, du visar din allmakt
genom din nåd och förlåtelse.
Fortsätt att fylla oss med din kärleks gåvor.
Hjälp oss att skynda mot det eviga livet du utlovat
så vi får dela glädjen i ditt rike.
Detta ber vi genom Kristus, vår Herre.

Nådens Gud, acceptera gåvan av vårt äktenskaps kärlek.
Hjälp oss att växa i vår kärlek varje dag,
och gör den till en källa av välsignelse för oss, och alla som vi möter.

Kvälls/nattbön tillsammans

Fader, låt våra dagliga kärleksansträngningar
i vilka vi förkunnar Kristi död och uppståndelse
ge oss frälsning
och göra oss till ett med honom i härlighet.

Aktivitetsfrågor
För ditt äktenskap:
Vilka är din frus/makes tre bästa egenskaper för närvarande? Hur kunde du berätta det  för henne/honom den här veckan?

För andra:
Välj en person som står dig nära i ditt liv. Hur kan du bekräfta den här personens välvilja, den här veckan?