Fjärde påsksöndagen

Jag är ledsen att jag är lite sen att få ut nyhetsbrevet till er den här veckan. Jag är på ett församlingsuppdrag i Co Cavan i veckan, och det var bara i morse som jag hade internetuppkoppling. Ni har varit i mina böner här, att Gud ska fortsätta att välsigna er och alla era nära och kära med glädje och frid i  er kärlek och i er familj.

22 - 28 april, Den gode herden
Jesus sade: "Jag är den goda herden. Jag känner min egna och mina egna känner mig." Denna söndag och veckan framåt är en särsild bönhelg för kallelser. Vad betyder detta för dig personligen, för er  som en familj och för er som en församlingsgemenskap? För många betyder det ganska lite, men detta är viktigt. Vi tar för givet att det alltid kommer att finnas präster för att tjäna oss med eukaristin och religiösa som tar initiativ till våra sociala behov.

De senaste åren har försett oss med en helt annan verklighet och en helt ny utmaning. I vårt svar till Kristus den goda herden, kallas vi alla till att göra våra hem till platser för hans närvaro i världen. Vi kan endast göra det genom det övertygande  sätt som vi utstrålar vår kärlek till varandra och vår tro på honom och som kan uppfattas av de som finns omkring oss. Vi måste göra vår församling till en plats som inbjuder till uppmärksamhet hos dem som finns omkring oss. Herren ger då, det som vi behöver för eukaristin och ledarskap, för en bättre värld.
DE PAR SOM BER TILLSAMMAN HÅLLER SAMMAN.
Johnny Doherty, C.Ss.R

Allsmäktig och evig levande Gud, ge oss ny styrka
från Kristus, vår herdes mod,
och led oss ​​som gifta att förenas med de heliga i himlen.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre

Bön mitt på dagen när vi är  på var sitt håll
Herre, hela vår kärlek i äktenskapet till  fullhet .
Må vår återlösares fortsätta arbete ge oss evig glädje.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre

Fader, evig herde. vaka över de människor som är frälsta genom Kristi blod.
Må vår kärlek till varandra i vårt äktenskap växa allt starkare
 tills vi når det utlovade landet.

Aktivitetsfrågor
För ditt äktenskap: Gör en lista med några av de kvaliteter ni ser hos varandra. Dela dem med varandra och fortsätt att lägga till nya.
För andra: Känner du någon som har förlorat hoppet på något sätt? Vad kan du göra för att hjälpa dem den här veckan?