33 första söndagen under året

Tack för att jag har privilegiet att få vara med er vecka efter vecka. Det är alltid en möjlighet för mig att tänka på var och en av er, att be för er och att dras in i styrkan av er tro och kärlek.

Bifogad är min nyhetsbrevet för nästa vecka. Som alltid skickar jag det till er i hopp om att det kommer att vara till nytta för er att leva er tro mer självmedvetet och växa i er kärlek med större glädje. Det hjälper mig verkligen att tillbringa den här tiden med er och låta Guds ord för nästa vecka ge mig ny glädje att få vara en del av Guds folk.

Ni kommer att vara i mina böner varje dag som vanligt. Var vänlig och be också för mig. Gud välsigne er alltid.

18 - 24 november,  Den kristna visionen
Jesus sade till sina lärjungar: "Himmel och jord kommer att förgå men mina ord skall aldrig förgå ". Nu och då sprider någon ryktet om världens ände. Hittills har det inte skett! Vi har något mycket viktigare än världens ände att vara uppmärksamma på, nämligen Kristi underbara närvaro med oss ​​och i oss och runt omkring oss. Som Jesus anhängare har vi ett stort ansvar för världen vi lever i, för att vittna om honom genom det sätt vi lever på,  som hans folk trots alla skandaler och all omvälvning i kyrkan idag. Vi gör det genom glädjen av Guds närvaro och kärlek som strålar ut genom oss. Vi gör det genom den livskvalitet vi utvecklar i våra hem och i vår församling, en kvalitet som kännetecknas av vänlighet, mildhet, omsorg, entusiasm, fred, hopp, förlåtelse.
THE COUPLE THAT PRAYS TOGETHER STAYS TOGETHER.

Fader till allt gott,
bevara oss som ett gift par, trofasta i att tjäna dig,
för att tjäna dig är vår varaktiga glädje.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre.

Bön mitt på dagen när vi är  på var sitt håll
Herre Gud, låt gåvan av vårt äktenskaps
som vi erbjuder dig i glädje
öka vår kärlek till dig och föra oss till evigt liv.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre.

Fader, låt oss växa i kärlek
genom din Andes kraft som lever i oss.
Ge oss en allt större förståelse för syfte av vårt äktenskap.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre. Amen.

För ditt äktenskap: Hur kan du frammana en innerlig glöd i ögonen och hjärtat hos din fru / man i veckan?
För andra: Känner du någon som har sörjt under det senaste året? Vad kan du som par göra för att nå ut till den personen den här veckan?