Femte söndagen under året

Tiden går fort och vi är redan igenom den första delen av 2019. Guds ord för varje vecka är så rikt för våra hjärtan och sinnen och jag hoppas att du får ut lika mycket av det varje vecka som jag får. Trons gåva är så underbar, särskilt i hur vi kan stämma in i Guds hjärta, vecka efter vecka och bli berikade av hans Ord.

Återigen påminner Guds Ord oss i nästa vecka, ​​om vårt kall för att göra Guds väg attraktivt för varandra och för dem som finns nära oss, genom vår vänlighet och generositet av kärlek. Framtiden är alltid utlovad för oss och vi har inget att vara orolig över. Allt vi behöver göra är att försäkra varandra om det med glädje och självförsikt.

Ni är i mina böner varje dag. Jag tackar Gud för er och ber Gud att välsigna er och alla era nära och kära överflödande under nästa vecka och framåt. Vänligen fortsätt att be för mig också.

10  - 16 februar, Kristus gör oss till sina lärjungar
" Jesus säger till Petrus och Andreas: ”Kom, följ mig, så ska jag göra er till människofiskare. "Sedan tog de sina båtar tillbaka till land, lämnade allt och följde honom."

Den bild som Jesus använder har en mycket tydlig relevans för de människor som han pratade med. De var fiskare. Men det fortsätter att vara relevant för oss idag eftersom det helt enkelt betyder att vår uppgift är att göra Kristus tilldragande och tillgänglig för människorna i vår värld. Detta görs framför allt i våra hem där tron ​​överlämnas av föräldrarna till barnen på så sätt att de gör sina hem till en plats där det finns kärlek och glädje. Det handlar om att ge av sin tid och ge upp sina egna förehavanden för varandra och för barnens skull. Det här avgör också hur en församling utvecklas. Det viktigaste med varje församling borde vara att den är attraktivt för andra. Det innebär att ge upp våra egna bekvämlighetszoner så att andra kan hitta ett hem bland oss.

Herre, vår Gud,
Hjälp oss att älska dig i vårt äktenskap med hela vårt hjärta
och att älska alla människor såsom du älskar dem.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre.

Herren ta emot den gåva vi gör av vårt äktenskap.
Gör vårt sakrament till en källa för vår och världens frälsning.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre.

Herre, du uppmuntrar oss i vårt äktenskap
genom den kärlek du visar oss i våra liv.
Ge den sanna tron ​​fortsatt tillväxt över hela världen.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre.

För ditt äktenskap: Finns det någonting du behöver be din fru / make om förlåtelse för utifrån det sätt du lever på, i ditt äktenskap?
Gör det i så fall den här veckan.
För andra: Finns det något du behöver be om förlåtelse från någon nära  dig?