Tredje påsksöndagen

Tack gode Gud att kylan som hållit oss i sitt förtrollande grepp verkar ha avtagit och att vi nu  kan se fram emot varmare och bättre väder under den kommande veckan. Jag hoppas att ni och alla era nära och kära hade en bra påsk och vid denna tid upplevde Kristi glädje. Personligen tyckte jag att det var en mycket fin och bra tid, tack gode Gud.

Bifogat är mitt bidrag för nästa söndag och den efterkommande veckan. Återigen är Guds Ord en stor utmaning för oss, för  att kunna ge känslan av lycka och glädje till dem omkring oss så att de blir medvetna om underverket som handlar om Guds kärlek och hängivenhet till oss under den kommande veckan. Jag kommer att be för er att ni kan gå in i denna underbara Guds gåva genom er kärlek till varandra och till Herren. Vi har så mycket att vara tacksamma för. Låt allt det där komma upp till ytan under den kommande veckan.

Tack för era böner för mig. Fortsätt med dessa böner och be för varandra så att Gud kan välsigna oss alla och skydda oss från all skada.

18  –  24april, Vår  advokat tillsammans med Fadern
Jesus sade: "Ni skall vittna om allt detta. "Under de senaste åren har vi blivit mycket medvetna om kyrkans mänskliga bräcklighet, ofta till den grad att vi håller ner huvudet och hoppas att allt bara kommer att försvinna. Vi har goda skäl att skämmas och vara rädda och till och med ibland att vara förbittrade, men vi har också ett stort ansvar att djärvt vittna om Jesus som har uppstått från de döda och lever i oss som sin kyrka.  Vi gör detta, inte så mycket genom att predika, som genom hur vi lever våra liv i glädje och hopp och kärlek. Våra familjer, våra par, vårt samhälle och vår församling behöver verkligen vara vittnen till människor som tror, som är lyckliga, nöjda, förlåtande, omtänksamma, bedjande, omtänksamma.  Om vi arbetar med det tillsammans kan vi göra skillnad. Det är vår kallelse den här veckan som makar, föräldrar och barn, och som en trosgemenskap.

Gud, vår Fader,
Låt oss med hopp se fram emot vår återuppståndelse
för du har gjort oss till dina döttrar och söner
och återställde glädjen i vår ungdom genom vårt äktenskap.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre.  Amen (Amen)

Bön under dagen när vi är skilda åt
Kärlekens Gud, ta emot gåvan av vårt äktenskaps sakrament.
Må den stora glädjen du ger oss i vårt äktenskap och vår familj
komma till fulländning i himlen.
Kvälls-/nattbön tillsammans

Allsmäktige Gud, se på oss ditt folk med godhet.
Hjälp oss att reflektera djupt över vårt äktenskap
och på den rikedom som vi ger varandra i kärlek.
För oss till uppståndelsens härlighet.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre.  Amen (Amen)

För ditt äktenskap: Vad kan du som maka / make göra den här veckana för att ge varandra en känsla av hopp och glädje i äktenskapet?

För andra: Tänk på någon missionärsgrupp som ger hopp och tro till andra.  Hur kunde ni som eett par hjälpa dem den här veckan?