Andra advent

Hoppas veckan har varit fin.  På ett sätt har det gått lite trögt för oss, vi har bara gjort den nödvändigaste städningen efter familjeträffen förra helgen. Istället har vi lagat vegetarisk ...Colette»
Kära vänner,
Vi har nästan kommit in i december. Julen kommer verkligen snabbt!! Detta är en vacker tid på året med all väntan på vad som ligger framför oss. Låt oss hålla varandra i den bönen att alla får mottaga varje tänkbar välsignelse under de kommande veckorna.
Be för mig den kommande veckan eftersom jag kommer att vara på ett församlingsuppdrag i Holywood, Co. Downs församling. Jag ser fram emot det och jag kommer att be för er under denna tid. Må Gud välsigna er och alla era nära och kära med frid och glädje.

04-10 december Bered en väg för Herren
"Omvänd er. Himmelriket är nära." Dessa ord av Johannes Döparen i söndagens mässa används ibland för att skrämma folk. De är istället ett sätt att säga vakna upp och se det underbara och sköna runtomkring dig. Det signifikantaste sättet att omvända sig är att sluta ta så mycket för givet och istället börja  åter igen få en känsla av förundran över allt det goda som finns i livet. Ett säkert tecken på ånger är glädje. Det första stället att söka efter denna glädje är i ditt hem och i din familj. Räkna dina välsignelser där och börja se hur mycket du får från dem du älskar i stället för allt du tror att du ger dem. Detta kommer att bli en underbar förberedelse inför julens stora glädje. För det andra, se på församlingen som du tillhör och bli medveten om alla de gåvor och den nåd du får där, …och tacka!

Maktens och barmhärtighetens Gud, öppna våra hjärtan i ett välkommen.
Ta bort det som hindrar oss från att ta emot Kristus med glädje
så att vi kan dela hans visdom
och bli ett med honom när han kommer i härlighet,
för han lever och råder med dig och den helige Ande.
En Gud i evigheters evighet.
Amen.

Herre, vi är ingenting utan dig.
Du som uppehåller oss i din nåd,
mottag våra böner och gåvor,
och dra oss närmare varandra i kärlek varje dag.
Detta ber vi genom Kristus, vår Herre.

Kvälls/nattbön tillsammans
Fader, genom vår kärlek till varandra i vårt äktenskap
 skänker du oss  delaktighet i ditt liv
Lär oss att leva av din visdom och älska det som är i himmelen
Detta ber vi genom Kristus, vår Herre. Amen

Aktivitetsfrågor
För ditt äktenskap:
På vilket sätt kan du överraska din make/maka med din kärlek den här veckan som en inledning inför julen?
För andra: Hur kan du förmedla hopp till andra som ett led inför julen?