Åttonde söndagen under året

Det är trevligt att skriva till er igen den här veckan. Ni är alltid i mina böner för att Gud ska välsigna er och era familjer och alla era nära och kära med glädje och frid.

Den bifogade bidraget till den veckovisa parbönen och nyhetsbrevet tar oss in i mars och in i fastan, och onsdagen den 2 mars är det askonsdag, det är en mycket speciell tid för oss på vår trosresa. Detta bidrag är en riktigt bra förberedelse för fastan eftersom den träffar kärnan i våra ansträngningar att bygga våra relationer av kärlek och tro på ett sätt som kommer att ge hopp. Det är en uppmaning att sluta hacka ner på varandra och att öva på att bygga upp varandra genom hur vi talar och agerar mot varandra. Det kan inte finnas någon bättre lösning att delta i fasteveckorna.

Ni kommer att finnas i mina tankar och böner varje dag i veckan framöver. Må Gud vara med er för att hjälpa er att bära alla bördor ni kan ha och för att fylla era hjärtan med frid och med glädje i ert äktenskap och / eller familjeliv. Tack för allt ni givit till oss andra. Fortsätt att be för mig och för varandra.

27 februari -  5 mars, Vad Kristus kallar oss till
Jesus sade till sina lärjungar: "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte märker bjälken i ditt eget?"
Vilket kraftfullt uttalande som är en hjälp för oss att förändra våra relationer mellan äktenskap, familj och församlingsliv, om vi vill göra en verklig skillnad i vår värld.  Negativ kritik blir så lätt ett sätt att leva i äktenskap och familjeliv.  I allmänhet handlar det om relativt oviktiga saker och vi gör en höna  av en fjäder. Flisan i vårt eget öga är det som hindrar oss från att se godheten i varandra och erkänna den godheten som vårt sätt att leva.  Kritik leder till olycka, kyla och avstånd i vårt familjeliv.  Beröm och tacksägelse leder till glädje och lycka och frid.  Detsamma gäller i vårt liv med varandra i vår a församlingar.  Det är vad Kristus kallar oss till.
 Paret som ber tillsammans håller ihop.

Herre, vägled världshändelsernas gång
och ge oss som ett gift par och hela din kyrka
glädjen och friden att  få tjäna dig i frihet.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre.  Amen

Under dagen, när vi är åtskilda åt
Gud, vår Skapare, må vår kärlek i äktenskapet,
som vi erbjuder dig igen den här veckan
som ett tecken på vår kärlek och tillbedjan
leda oss till frälsning.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre.  Amen

Kvälls- och nattbön tillsammans
Frälsningens Gud, må vårt äktenskaps sakrament
föra oss och alla de vi älskar till evigt liv.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre.  Ame

För ditt äktenskap: Vad är några av de trevligaste sakerna med din fru / make på senare tid?  Berätta det för henne/ honom om dessa saker den här veckan.
För andra: Finns det någon du känner som är ensam eller ledsen?  Nå ut till den tillsammans som ett par den här veckan.