Fjärde söndagen under året»

Hej allihopa;
Den här veckan blev en bättre vecka. Jag erfar ofta att när jag känner mig lite nere händer någonting, som lyfter upp mig igen. Gud lämner oss inte ensama, även om det ibland  kan vara svårt att tro det.Förbön behövs för en 34årig man ...Colette»

Kära vänner,
Tack för era böner förra helgen. Jag var i Holywood parish, Co. Down, för att inrätta en månatlig dag för ”Ständig bön för äktenskap och familjeliv”. Gensvaret var stort. 113 personer anmälde sig för en timmes bön, den sista dagen i varje månad, så att denna dag  blir fylld med bön för äktenskap och familjeliv där, från och med nu. Gud vare tack.
 Jag bifogar "Ständig bön för äktenskap och familjelivs veckobrev förnästa vecka. Var vänliga och fortsätt att vara engagerade för äktenskap i världen och i kyrkan. Kan du dessutom få ”Ständig bön för äktenskap och familjeliv” till din församling eller någon annan församling så låt mig veta. Ni är i mina böner. Var vänlig och be för mig mig också. Må Gud välsigna er alltid.
Fjärde söndagen under året»

29 januari-4 februari  På Herrens sätt
"Saliga de som är fattiga i anden, dem hör himmelriket till," Den största hemligheten när det gäller lycka är att veta att inget vi har är vårt eget, allt är en gåva från Gud, och att vi är helt beroende av Gud. Livet är fullt av så många gåvor och den största gåvan av allt är kärleken. Men kärleken är en Guds makt. Den kärleken som du delar i ditt äktenskap är en mycket speciell del av Guds gåva, inte bara för dig, utan även för världen. Värdesätt den. Värdesätt varandra för vår denna saks skull. Låt dig den här veckan låta uppleva undret av denna kärlek du delar och som du  har förbundit dit till.  Denna kärleksgåva är också vad som binder familjemedlemmar till varandra. Den behöver utvecklas eller så kommer den att bli medelmåttig. Och vår uppmaning idag är att dela denna kärlekens gåva med alla dem som formar vår församling tillsammans med oss. Vi gör detta genom vår vänlighet, vår uppmärksamhet till de behövande,  genom vår vilja att ge av vår tid till att bygga upp vår församling.

Morgonbön, när vi är tillsammans
Herre vår Gud, hjälp oss att älska varandra mer fullständigt,
och att älska dig med hela vårt hjärta,
och älska alla människor såsom du älskar dem.
Detta ber vi genom Kristus, vår Herre.

Herre, ta emot gåvan av vår kärlek.
Gör oss till ett sakrament till räddning för oss själva
och för den värld vi lever i.
Detta ber vi genom Kristus, vår Herre.Amen.

Kvälls/nattbön tillsammans
Herre, Föröka dina kärleksgåvor i oss varje dag.
Fyll oss med tro och låt den gåvan få spridning
genom oss till dem vi möter.
Vi ber vår bön genom Kristus, vår Herre.

Aktivitetsfrågor
För ditt äktenskap: Vilka är de tre de finaste sakerna hos din make / maka just nu? Hur kan du berätta det för henne/honom den här veckan?

För andra: Tänk på någon som sörjer just nu. Hur kan du trösta honom/henne den här veckan?

Johnny's veckobrev