Tredje påsksöndagen

Det är svårt att tro att vi nästan redan är i mitten av april!! Jag hoppas att allt går bra för er och för alla era nära och kära. Jag bifogar ”bön för äktenskap och familj” för nästa vecka och ber att ni finner det användbart för er själva och er församling när det delas ut. Jag håller på att förbereda mig för ett nytt församlingsuppdrag på lördag. Vi kommer till Templeport, Co. Cavan så jag hoppas att ni kommer att be för oss där och att alla folk i trakten kommer att ge ett gensvar och få ut mycket av det. Gud välsigne er alltid.

15-15 april, Vår förespråkare inför Fadern

Jesus sade: "Ni är vittnen till allt vad jag har sagt er." Under de senaste åren har vi blivit väldigt medvetna om kyrkans mänskliga svaghet, ofta genom att hålla våra huvuden nerböjda och hoppas på att allt kommer att gå över. Vi har goda skäl att skämmas och vara rädda och till och med ibland ångerfulla. Men vi har också ett stort ansvar att djärvt vittna för Jesus som har uppstått från de döda och lever i oss som sin kyrka. Vi gör det här, inte så mycket genom att predika, som hur vi lever våra liv i glädje, hopp och kärlek. Våra familjer, våra äkta par, vårt samhälle och vår gemenskap är i stort behov av vittnande människor som är glada, meningsfulla, förlåtande, tankfulla, bedjande och omtänksamma. Om vi arbetar tillsammans kan vi göra skillnad, detta är vår kallelse denna vecka som män och fruar, föräldrar och barn och som församling.

Gud vår Fader,
Låt oss se med hopp fram emot vår uppståndelse,
ty du har gjort oss till dina döttrar och söner,
och återställde vår ungdoms glädje genom vårt äktenskap.
Detta ber vi genom Kristus, vår Herre.

Bön mitt på dagen när vi är  på var sitt håll
Kärlekens Gud, ta emot gåvan av vårt äktenskaps sakrament.
Låt den stora glädjen du ger oss i vårt äktenskap och familj
bli fullkomlig i himlen.
Detta ber vi genom Kristus, vår Herre.

Allsmäktig Gud, se på ditt folk med godhet.
Hjälp oss att reflektera djupt över vårt äktenskap,
och på de rikedomar som vi ger varandra i kärlek.
För oss till uppståndelsens härlighet.

Aktivitetsfrågor
För ditt äktenskap: Vad kan du som fru / make göra denna vecka för att ge din äkta hälft en känsla av hopp och glädje i ert äktenskap?

För andra: Tänk på en missionärgrupp som ger hopp och tro till andra. Hur kan du hjälpa dem den här veckan?