Trettiotredje söndagen under året

Veckorna verkar komma snabbare än någonsin för närvarande. Det verkar som om det bara är ett par dagar sedan jag skrev till er förra veckan.
Som de säger: "Tiden går fort när man har roligt!"
Bifogat är mitt bidrag för nästa söndag och veckan efter den. Jag hoppas att ni kommer att finna det till hjälp för er själva i ert äktenskap och/eller familjeliv. Det belyser för oss en av konstanterna i våra liv, nämligen Kristi underbara närvaro i våra liv och särskilt i vår kärlek i äktenskapet och familjelivet samt  i livet som församlingsmedlem. Det är så mycket annat som verkar så flytande nuförtiden men han tar oss alltid tillbaka till hjärtat av våra liv, nämligen varandra.
Ni kommer att vara i mina böner under den kommande veckan som alltid. Må Gud vara med er för att visa er varandras underverk och skönheten i er kärlek till varandra. Må Gud skydda er och alla era nära och kära från all skada under den kommande veckan. Fortsätt att be för mig och för dem som är med oss i denna parbön.

14 – 20 november, Den  kristna visionen
Jesus sade till sina lärjungar: "Himmel och jord skall förgå, men mina ord skall inte förgå." Då och då sprider någon ryktet om världens undergång. Än så länge har det inte ägt rum! Vi har något mycket viktigare än världens undergång att tänka på, nämligen Kristi underbara närvaro med oss och i oss och omkring oss.  Som Jesu efterföljare har vi ett stort ansvar gentemot den värld vi lever i att vittna  om honom genom hur vi lever som hans folk trots alla skandaler och alla omvälvningar i kyrkan idag. Vi gör detta genom glädjen i Guds närvaro och kärlek som lyser ut genom oss. Vi gör det genom den livskvalitet vi utvecklar i våra hem och i våra församlingar, en kvalitet som kännetecknas av vänlighet, mildhet, omsorg, entusiasm, fred, hopp, förlåtelse.

Fader till allt som är gott,
Håll oss, trogna att tjäna dig, som ett gift par,
för att tjäna dig är vår bestående glädje.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre.  Amen (Amen)

Under dagen, när vi är skilda åt
Herre Gud låt gåvan av vårt äktenskaps sakrament
som vi erbjuder dig i glädje
öka vår kärlek till dig och föra oss till evigt liv.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre.  Amen (Amen)

Fader, må vi bli kära i varandra
genom kraften av din Ande som lever i oss.
Ge oss en allt större känsla av syfte i vår kärlek i äktenskapet.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre.  Amen (Amen)

För ditt äktenskap:  På vilka sätt kan du få en riktig glöd i ögonen och hjärtat hos din fru / make den här veckan?
För andra: Känner du någon som har haft sorg under det senaste året? Vad kan ni göra, som ett par, för att nå ut till den personen den här veckan?