Herrens dop

Varma hälsningar
Collette»

Kära vänner,

Jag önskar dig och hela din familj och vänner ett mycket gott nytt år.  Må 2018 fyllas med alla Guds mest välsignade välsignelser. Jag har haft en mycket bra jul, som naturligtvis fortsätter till nästa söndag och jag tänker fortsätta att låta den vara så här bra som den har varit hittills!!
 I och med Herrens dop har vi kommit fram till jultidens slut, men vi har  samtidigt kommit till början av helgens anledning - Kristi uppdrag att återlösa världen. Under resten av året följer vi Kristus på sitt uppdrag och lär oss igen hur vi kan bli allt fler medarbetare i det uppdraget. Det är en spännande resa som ligger  framför oss!!
 Ni kommer att vara i mina böner som alltid. Var vänliga och håll mig i era förböner också.

7 - 13 januari,  Herrens dop
»Denne är min älskade Son, i vilken jag har funnit behag.» Dessa underbara ord, som Jesus sade i samband med sitt dop vid Jordanfloden, talas till var och en av oss på grund av vårt dop döpts in i honom. Lyssna bara på Gud när han uttalar dessa ord från sitt hjärta till ditt hjärta nu: "Du är min dotter, min son, den älskade, i vilken jag har funnit behag." Vår stora uppgift är att leva ut den kärleken till Gud i vår kallelse. För er som ett par, som är överlåtna i kärleken till varandra, gör ert liv fullkomligt tillsammans genom glädjen av Guds kärlek. Singelmänniskor, religiösa, präster, lever ut samma kärlek på olika sätt men för samma ändamål: att fylla världen med Guds närvaro och kärlek. Som för-samlingsgemenskap är församlingen en samling av alla dessa kallelser, så att vi, tillsammans med varandra, kan utstråla samma kärlek till alla runt omkring oss.

Allsmäktig, evig Gud,
när Anden sänktes ner över Jesus vid hans dop i Jordanien,
uppehnbarade du honom som din egen älskade son.
Håll oss, dina barn födda av vatten och Ande,
trogen mot vår kallelse som ett gift par.
Detta ber vi genom Kristus, vår Herre.

Herre, vi firar Kristus, din Sons uppenbarelse
som vår Herre och Frälsare och vår broder.
Acceptera gåvan av vårt äktenskaps kärlek till varandra
och låt det bli ett  med din kärlek.
Detta ber vi genom Kristus, vår Herre.

Herre, du älskar oss och bryr dig om oss  med innerlighet.
Må vi, i vårt äktenskap, lyssna till din Son i tro
och bli dina barn vid namn och handling.
Detta ber vi genom Kristus, vår Herre

Aktivitetsfrågor
För ditt äktenskap: Vad betyder det för dig att ditt äktenskap är ett sakrament och är en viktig kallelse i kyrkan idag?
För andra: Tänk på och be för dina gudföräldrar i veckan. Om du är en gudförälder, kontakta ditt gudbarn den här veckan och berätta för honom / henne hur mycket du tycker om henne/honom.

www.continuousprayer.net