Kristi himmelsfärd

Colettes blogg»

Tack för er kärlek och era böner under de senaste veckorna. De var framgångsrika veckor för mig och jag uppskattade dem väldigt mycket. Ni har varit i mina böner hela tiden. Jag har bifogat min reflektion om Kristi himmelsfärd för den kommande veckan efter söndag. Jag hoppas att ni kommer att finna den användbar. Ni kommer att vara i mina böner som alltid ,  att Gud ska välsigna er och alla era nära och kära i överflöd  veckan som kommer.

13  – 19 maj, Kristi himmelsfärd
Jesus sade till sina lärjungar: " ”Gå ut överallt i världen och förkunna evangeliet för hela skapelsen ". På grund av allt som har hänt i kyrkan de senaste åren kan vi känna oss osäkra inför framtiden. Dagens fest  som vi firar i gläjde är en uppmaning till oss att blicka upp till himmelen med tillförsikt, medvetna om den kraft som Kristus har,  i den värld vi lever i. Trots sitt folks syndfullhet arbetar han ständigt för att övervinner den. Vår uppgift är att låta världen känna hans kärlek och hans frälsning, inte bara med ord, utan speciellt genom den glädje, hopp och kärlek som vi lever av. Trots att dessa egenskaper utvecklas bäst i våra hem och familjer, måste de även ses och upplevas i vår församling. Detta kan bara ske när vi alla tar vårt ansvar för vår församlings hälsa och välbefinnande och dess framtid.
DE PAR SOM BER TILLSAMMAN HÅLLER SAMMAN.
Johnny Doherty, C.Ss.R

Gud vår Fader, l oss glädja oss över
din sonJesus Kristus uppstigningen till himmelen.
Låt oss som ett par följa honom till den nya skapelsen,
för hans uppstigning är vår ära och vårt hopp.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre.

Bön mitt på dagen när vi är  på var sitt håll
Kärleksfulle Gud, ta emot gåvan av vårt äktenskap
när vi firar Kristus, din Sons himmelsfärd.
Låt hans gåvor hjälpa oss att stiga upp med honom
till himlens glädje.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre

Fader, i vårt äktenskap
kommer vi i närheten av det gudomliga livet du ger till världen.
Hjälp oss att följa Kristus med kärlek till evigt liv.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre

Aktivitetsfrågor
För ditt äktenskap: Vad gör du regelbundet som ger glädje till  din fru / make? Planera en överraskning för varandra denna vecka.
För andra: Känner du till någon grupp i din församling som regelbundet ber? Hur kan du stödja dem den här veckan?