Fjärde söndagen i advent - bön för äktenskap och familjeliv

Det är svårt att tro att vi redan är framme vid jul. Men det är vi, gud vare tack!! Jag önskar er och alla de som ni älskar en väldigt glad jul. Må Gud välsigna er rikligen det nya året 2019.

Jag hoppas att den bifogade ”bön för äktenskap och familjelivs” fjärde vecka i advent, hinner nå er, för det måste medges, det är en kort vecka! - hjälper er att fira er kärlek till varandra och er kärlek till Jesus Kristus och vår tro på honom. Jag ber för er varje dag att vi alla kommer att växa i vår medvetenhet om Guds kärlek för oss och vår kärlek till varandra i äktenskapet och familjen och i kyrkans församlingar. Det är på det sättet denna stora sanning kan stråla ut i världen vi lever i.
Tack för er kärlek och er tro. Vänligen fortsätt att be för mig och för varandra.

23 - 29 december  Marias barn - fridsfursten.
 Elizabeth sa: " Salig hon som trodde, ty det som Herren har låtit säga henne skall gå i uppfyllelse". I veckan firar vi den underbara julkvällen. Maria är överlägset den bästa personen att lära oss vad den handlar om, eftersom hon var en väldigt central person den första julen.
Det första hon lär oss är att julen i första hand handlar om Kristus. Hur uppenbart det än borde vara, handlar det ändå om så många andra saker, för så många människor idag.
Det andra som Maria lär oss om julen är att det handlar om Guds enastående kärlek till  oss precis sådana som vi är. Var och en av oss är så dyrbar i Guds ögon att julen skulle ha inträffat ändå, även om vi var den enda personen som någonsin skulle ha levat. Det är dags att bejaka den kärleken.
Och det tredje är att det handlar om våra familjer - vår kärlek till varandra i våra hem och att vara en familj tillsammans i vår församling.
THE COUPLE THAT PRAYS TOGETHER STAYS TOGETHER.

Herre, fyll våra hjärtan med din kärlek,
och på det sätt som du uppenbarade din sons ankomst
i vårt kött för oss genom en ängel, så led oss,
och som ett gift par, genom hans lidande och död
till hans uppståndelses ära.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre.

Bön mitt på dagen när vi är  på var sitt håll
Herre, må Andens kraft
som helgade Maria, din sons moder
göra vår kärlek helig till varandra i vårt äktenskap
så att vi kan ge ära till ditt namn.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre.

Herre, genom vårt äktenskaps sakrament
mottar vi frälsningens löfte;
när julen närmar sig, får vi att växa i tro och kärlek
för att fira Kristi ankomst, vår Frälsare
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre. Amen.

För ditt äktenskap: Vad är några av de bästa sakerna som har hänt med dig på grund av ditt äktenskap? Dela dessa i veckan.
För andra: Hur kommer ni som par att skapa en känsla av frid för dem som är re närmast denna vecka?