Sjuttonde söndagen under året

Tack för er  tro och hur ni lever ut er tro, särskilt i äktenskap och familjeliv.  Med den här veckans äktenskaps och familjebön är vi i  början av augusti. Sommaren framskrider väldigt snabbt. Jag hoppas att den är riktigt bra för er och alla era nära och kära.   Ni är i mina böner varje vecka, att Gud ska  fortsätta att välsigna oss alla med glädje och med frid. Kom också ihåg mig i era böner. Tack.

29 juli – 4 augusti, Kristus som när oss
Jesus sade till Filippus: "Var skall vi köpa bröd så att alla dessa får något att äta?" Trots alla världens rikedomar dör otaliga människor varje år av svält. Vi kan känna oss helt hjälplösa inför detta och som ett resultat ignorerar vi det. Generositet är ett av våra människors stora dygder under generationerna och är något som vi behöver träna på ett speciellt sätt idag. Men det finns också en annan hunger som vi kan göra något ännu mer åt, och som Jesus uppmanar oss att också uppmärksamma. En av den största mänskliga hungern är törsten efter kärlek och vänlighet. Detta kan finnas i våra egna nära förhållanden i äktenskapet och familjelivet. Det finns också en hunger hos många människor i vårt samhälle idag, att någon ska se dem. Det är ett måste om vi ska vara en sann och trovärdighet församling.
DE PAR SOM BER TILLSAMMAN HÅLLER SAMMAN.

Gud vår Fader och beskyddare,
utan dig är ingenting heligt, och ingenting har något värde.
Led oss ​​till det eviga livet genom att hjälpa oss, i vårt äktenskap,
att på ett klokt sätt använda de välsignelser du har gett världen.
Detta ber vi genom Kristus Vår Herre.

Bön mitt på dagen när vi är  på var sitt håll
Herre, tag emot gåvan av vår kärlek i äktenskapet,
och välsigna oss i vårt liv tillsammans.
Må vårt äktenskap göra oss heliga
och led oss till den eviga glädjen.

Herre, vårt äktenskaps sakrament
är ett levande tecken på din kärlek till kyrkan.
Hjälp oss att utstråla din kärlek genom glädjen
och den kärlek som vi delar med varandra.
Detta ber vi genom Kristus Vår Herre.

För ditt äktenskap: Reflektera över vad du längtar efter i ditt äktenskap och dela det här med varandra den här veckan.
För andra: Hur kan ni som ett par den här veckan, vara generösa mot de som har det sämre ställt?