Femte söndagen under året

Colettes  veckobrev»

Kära vänner
,
 Jag är för närvarande på en reträtt i Esker, Co. Galway och tänker på er och ber för er. Jag har också bifogat nyhetsbrevet för den kommande veckan. Jag hoppas att ni kommer att hitta lite inspiration för er själva och för andra. Må Gud fortsätta att välsigna er och alla era nära och kära den kommande veckan.

4 februari - 10: e Kristus som helar oss
"Febern lämnade henne och hon började tjäna dem." En av de underbara sakerna som evangelierna innehåller är antalet helande historier. Ingenting är för stort eller för litet för att komma till Jesus med. Han väckte Lasarus från de döda; han läkte Petrus svärson från en feber. Samma Jesus är med oss och bland oss med samma makt och samma längtan, att läka oss helt och hållet. Allt vi behöver göra är att fråga honom om vad vi själva behöver ha hjälp med, och för varandra och vi får vara förvissade om att han kommer att svara oss. Vi behöver alla hans helande kraft, eftersom hans stora bud är att älska,  och därför vi hela tiden sätter gränser för vår kärlek till varandra. Män och fruar behöver ofta i kärlek ge sin förlåtelse till varandra om de ska gå vidare tillsammans. Föräldrar behöver växa i förståelse för sina barn. Och i vår församling behöver vi kraften av Kristi ande för att hjälpa oss att ta ett sant ansvar för dem som är i nöd.

Fader, vaka över din familj
och behåll oss som ett gift par trygga i din omsorg,
för allt vårt hopp är i dig.
Detta ber vi genom Kristus, vår Herre.

Herre, vår Gud, må den kärlek vi delar i vårt äktenskap
ge oss glädje varje dag,
och bli sakramentet i vårt eviga liv.
Detta ber vi genom Kristus, vår Herre.

Gud, vår Fader, du delar ditt liv med oss
och gör oss till ett i Kristus, din Son.
Hjälp oss att föra din frälsning och glädje
till hela världen genom vår kärlek i äktenskapet.

Aktivitetsfrågor
För ditt äktenskap: Vilka är några av dina bästa minnen från din bröllopsdag? Titta på fotografierna från bröllopet den här veckan och minns bröllopsdagen  tillsammans.

För andra: Tänk på en grupp som arbetar med ungdomar i din församling. Hur kan du, som ett par, hjälpa dem den här veckan?
www.continuousprayer.net