Kristi himmelsfärds dag

Vi börjar nu lämna påskveckorna firandet bakom oss och ser fram emot den Heliga Andes ankomst vid pingst. Kristi himmelfärds dag är en viktig del av vår tro, eftersom vi kommer ihåg orsaken till vårt hopp - inte så mycket i vad vi kan göra, även om det är mycket viktigt, men i vad Jesus har gjort och fortsätter att göra i oss och för oss.
Det är underbart att vara vid liv. Det är underbart att känna Kristus som vår frälsare. Och det är underbart att vara med varandra på resan för att bygga en ny värld. Ni kommer att vara i mina böner som alltid under den kommande veckan att Gud ska inspirera er i er kärlek till varandra och för er familj och gemenskap. Vänligen fortsätt att be för mig.

2- 8 juni, Kristi himmelfärd
”Och medan han (Jesus) välsignade dem, försvann han ifrån dem och blev upptagen till himmelen. Då tillbådo de honom och vände sedan tillbaka till Jerusalem, uppfyllda av stor glädje." Kristi himmelsfärds dag är framförallt en hoppets festmåltid. Hopp har inte bara beskrivits som en viss slags känsla utan snarare att ha någon eller något värt att leva och dö för. I Kristus har vi en sådan person. Han bor i oss i våra äktenskaps- och familjeförhållanden, och det är värt att göra allt för att göra dessa till de bästa möjliga, för hans skull. Han bor bland oss ​​i vårt samhälle och vi måste åter göra allt som står i vår makt för att göra vår församling till det bästa som vi eventuellt kan, till hans ära och för allas goda. Kristus lever för oss i himlen vid Faderns högra hand och försäkrar oss om vår yttersta bestämmelse bland de heliga. Vi kan sikta på att vara där!

Gud vår Fader,
gör oss glada inför din Son Jesus Kristus himmelsfärd.
Må vi följa honom i den nya skapelsen som ett gift par ,
för hans uppstigning till himmelen är vår ära och vårt hopp.
Detta ber vi om  genom Kristus, vår Herre.

Herre, ta emot erbjudandet av vår kärlek i äktenskapet,
när vi nu firar din son Kristus, himmelsfärd.
Låt hans gåvor hjälpa oss att uppstiga med honom till himlens glädje.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre.

Fader, i vårt äktenskaps sakrament,
berör vi det gudomliga livet du ger till världen.
Hjälp oss att följa Kristus med kärlek till det eviga livet.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre. Amen.

För ditt äktenskap: Vad kommer ni att göra för att växa till, i ett gemensamt sinne, hjärta och kärlek med varandra den här veckan?
För andra: Hur kan ni som par hjälpa er församling att få mer gemenskap i veckan?