Sextonde söndagen under året

Det är bra att vara tillbaka i Clonard, även om det var kul att vara i Carndonagh de senaste två veckorna!! Jag hoppas att ni har en bra sommar som kommer att få er att känna er uppfräschade på alla sätt.
Jag bifogar nyhetsbrevet för en vecka framåt från söndag. Låt er kärlek till varandra växa varje vecka och låt den kärleken föras vidare till din familj och vänner och till världen du lever i. Ni är i mina böner. Var vänlig och be också för mig. Må Gud fortsätta att välsigna oss alla med lycka och glädje - och med fortsatt gott väder!!

22 -28 juli,  Kristus, den goda herden
"Jesus tyckte synd om dem eftersom de var som får utan herde." Vi är alla medvetna om all oro och problem som finns i världen i allmänhet och ofta i våra egna församlingar, och till och med i våra egna familjer. Frestelsen är att antingen att hamna iförtvivlan eller att ignorera det. Det enda sättet för oss som Kristi efterföljare är att se möjligheterna snarare än problemet och att arbeta tillsammans för att föra Kristus ut till vår värld på ett ännu mer fullständigt sätt. Vi gör det i första hand genom kärlek och bön i våra hem. Våra hem bör vara platser där var och en känner sig glad att vara. Detta kan bara bli så, när vi  ser till att det blir så för varandra. Vi gör det i vårt samhälle genom att samarbeta för att få församlingen att bli till en gemenskap av tro och hopp. Vi gör det också för vår värld genom att vara ett hoppets tecken eftersom vi är ett folk bland vilka Kristus lever.
DE PAR SOM BER TILLSAMMAN HÅLLER SAMMAN.

Herre, var barmhärtig mot ditt folk.
Uppfyll oss med dina gåvor i vårt äktenskap
och gör oss alltid angelägna om att tjäna dig,
i tro, hopp och kärlek.
Detta ber vi genom Kristus, vår Herre.

Bön mitt på dagen när vi är  på var sitt håll
Herre, för oss närmare frälsningen,
genom vårt äktenskaps sakrament som vi erbjuder dig.
Godkänn vår kärleksgåva och välsigna oss,
såsom du alltid har välsignat dem som litar på dig.

Barmhärtig Fader,
låt din kärlek i oss,
ge oss en ny mening  med vårt äktenskap
och led oss ​​till ett nytt liv i dig.

Aktivitetsfrågor
För ditt äktenskap: På vilka sätt kan du göra denna vecka till en
tid för särskild kärlek och ömhet i ditt äktenskapsförhållande?
För andra: Förutom din fru / make, vem kan du som par bekräfta på ett särskilt sätt den här veckan?