PÅSKDAGEN – KRISTI UPPSTÅNDELSE

Hej allihopa,
"Påsk är en underbar tid när vi förnyar vår tro i Kristus uppståndelse." säger Fr. Johnny. Han säger också att "Kyrkan går igenom svåra tider och det är lätt att vara nedstämd men vi måste komma över vår nedstämdhet och arbeta tillsammans för att göra Kyrkan till vad den är menad att vara, ett folk fyllt av Kristi liv,  ....Colette»

Kära vänner,

Tack för era böner förra veckan och för församlingsuppdraget i Kingscourt , Co. Cavan, och stift Meath. Vi hade en underbar vecka med förnyelse och fest. Fortsätt att hålla dem i era böner.
Vi är nu nästan i slutet av fastan och går in i påskens mysterier. Den här veckan kommer vi till själva kärnan i vår kristna tro och livsstil. Jag önskar er och alla era nära och kära en mycket glad påsk. Må Gud välsigna er rikligt under de kommande veckorna.

16-22 april       Han har uppstått Halleluja
”De har tagit Herren ur graven, och vi vet inte var de har lagt honom” (Maria från Magdala). Påsken är en fantastisk tid då vi förnyar vår tro på Kristi uppståndelse. Maria från Magdala var förtvivlad när hon trodde att han var borta och hennes hjärta hoppade av glädje när hon hörde honom kalla henne vid namn. Vi går igenom en mycket svår tid i kyrkans liv just nu. Vi kan vara förtvivlade och redo att ge upp eftersom så mycket vad vi värdesätter är i spillror. Det är så viktigt att vi lyfter oss över vår förtvivlan och arbetar tillsammans för att göra kyrkan till vad den är tänkt att vara i vår värld, ett levande folk genom livet i  Kristus, Guds kärlek, och den serviceanda vi har till varandra. Utgångspunkten för detta är  våra hem och våra församlingar. De är de platserna Kristi verkliga kraft hittas.
Vi har så mycket att leva för.
 THE COUPLE THAT PRAYS TOGETHER STAYS TOGETHER
Johnny Doherty, C.Ss.R

Gud, vår Fader, genom att upphöja Kristus din Son
erövrade du dödens makt
och öppnade för oss vägen till evigt liv.
Låt vårt firande av hans nya liv upphöja oss
och förnya våra liv och vårt äktenskap
genom den helige Ande som finns inom oss.
Detta ber vi genom Kristus, vår Herre.

Herre, med påskens glädje, ger vi dig vår kärlek till varandra
Låt vår kärlek växa sig levande och stark
Och låt vårt gemensamma liv utsprida glädje och lycka
Detta ber vi genom Kristus, vår Herre

Kvälls/nattbön tillsammans
Kärlekens fader, vaka över din kyrka.
Välsigna vår kärlek och äktenskap
och för oss din uppståndelses ära och glädje.
Vi ber vår bön genom Kristus, vår Herre.

Aktivitetsfrågor
För ditt äktenskap: Vilken är din största önskan för ert liv tillsammans i ert äktenskap? Hur kan ni arbeta på det den här veckan?

För andra: Vem skulle du kunna göra särskilt lycklig den här veckan?