Femte söndagen under året

Hej allihopa;
Nyligen sade någon till mig att receptet för ett gott äktenskap är öppenhet, ärligheten, omtanke och jag lägger gärna till ordet respekt. Allt är förstås grundat ...Colette»

Veckobrev 5 och 6
Det slog mig idag, när jag tänkte på och bad för er, att jag kommer att vara borta nästa vecka och är osäker på om jag har Internetåtkomst eller inte. Jag kommer att vara på vår Redemptoristprovins reträtt på söndag och vi kommer att återvända till Clonard på fredag. Så, om något skulle hända, att jag inte kan skicka ”Ständig bön för äktenskap och familjelivs” nyhetsbrev för följande vecka, skickar jag det nu.
Var vänliga och be för oss att dessa dagar av bön och reflektion tillsammans, kommer vara bra för oss individuellt och som kommunitet, och att vi kommer att kunna tjäna er bättre under det kommande året. Ni kommer också under den tiden att vara i mina böner om att Gud ska fortsätta att välsigna er och alla era nära och kära med glädje, frid och kärlek.

Tack för era böner för oss förra veckan för vår Province reträtt i Esker. Allt gick mycket bra för oss. Det var en trevlig och givande reträtt. Jag ber också om era böner för oss  den kommande veckan, särskilt på lördag 11 februari. Vi har en dag för gifta par i Clonard. Det finns  i dag 14 par bokade för den dagen, vilket är fantastiskt. Vi hoppas att detta kommer att bli den första av många dagar för paren här.
Som alltid är ni i mina böner. Må Gud fortsätta att välsigna er och alla era nära och kära iden kommande veckan.
05-11 februari  Ett ljus i mörkret »

05-11 februari  Ett ljus i mörkret
Jesus sade till sina lärjungar: "Ni är världens ljus. Ni är jordens salt.” Dessa speciella ord sades till helt vanliga människor, och Jesus menade dem! De sägs i dag igen till oss, vi som är Jesu nuvarande lärjungar, och han menar dem fortfarande! Salt används för att krydda mat med. Som kyrka, är vår uppgift att ge en god smak till den värld vi lever i. Ljus visar vägen och ger också tröst och glädje, och det är också vår uppgift, och hur mycket behöver inte vår värld det för närvarande. Vi gör allt detta först och främst genom det sätt vi lever på, i våra hem, genom att göra våra relationer där allt mer levande och glad. Vi svarar också på Kristus i vår församling genom att utveckla kyrkan som en välkomnande plats där alla är värdefulla och tas om hand, och där alla får hjälp att veta hur mycket de är älskade av Gud och hur värdefulla de är i hans ögon.

Fader, vaka över din familj, välsigna vårt äktenskap,
och håll oss säkra i din vård
för allt vårt hopp står till dig.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre.

Herre, vår Gud, låt den kärlek du ger oss, för varandra
nära våra liv och livet för dem som finns omkring oss.
Må vi bli ett sakrament till evigt liv.
Detta ber vi genom Kristus, vår Herre.
Amen.

Kvälls/nattbön tillsammans
Gud, vår Fader, du gör oss till ett i Kristus i vårt äktenskaps sakrament.
Hjälp oss att föra din frälsning och glädje till hela världen.
Vi ber vår bön genom Kristus, vår Herre.
Amen.

Aktivitetsfrågor
För ditt äktenskap: Vilka speciella saker skulle du vilja att din fru / man skulle göra för dig den här veckan? Berätta det för henne / honom.

För andra: Tänk på någon grupp som arbetar för de hemlösa. Hur kan du hjälpa dem den här veckan?