Fjärde söndagen i advent

Nu är vi nästan där!  Dessa adventsveckor har flugit snabbt förbi och nu är julen precis runt hörnet.  Jag har glatt mig åt dessa veckors förberedelser, även om en tung förkylning hindrade mig lite under de senaste tio dagarna.
Under den kommande veckan är det så viktigt att vi fortsätter att ta oss tid för varandra så att vi kan se till att julen blir det den ska vara för er som ett par, er familj och er församling.  Som alltid kommer ni att vara i mina böner varje dag den kommande veckan när jag tackar Gud för er och ber Gud att välsigna er i er dyrbara kärlek till varandra.  Tack för era böner för mig.

22 -28 december, Gud är med oss
"Emmanuel, ett namn som betyder att Gud är med oss."  Julen är en underbar tid för firande eftersom det är den speciella tid då vi minns hur mycket Gud tror på oss, hans älskade mänsklighet.  Gud är med oss, inte för att vi är katoliker utan för att vi är människor.  Vår stora uppgift som troende människor är att hålla denna kunskap levande och aktiv i vår värld.  Vi gör det särskilt genom vår kärlek till varandra. Kärleken till man och hustru gör denna sanning särskilt slående eftersom deras kärlek gör Kristus närvarande som Frälsare för världen.  Kärleken gentemot familjemedlemmar är att leva ut kunskapen om att varje hem är en inhemsk kyrka, en plats där kyrkan i allmänhet är som bäst och värst.  Vår kärlek och omsorg om varandra i vår trosgemenskap är ett vittne för hela världen om vår tros verklighet.

Herre, Fyll våra hjärtan med din kärlek och, som du uppenbarade
din Sons ankomst av en ängel i vårt mänskliga kött,
led oss, i vårt äktenskap, genom hans lidande och död
till hans uppståndelsens härlighet.
Detta ber vi genom Kristus, vår Herre.

Herre, acceptera gåvan av vår kärlek i äktenskapet
på denna glädjefulla tid för vår frälsning.
I vårt förbund med din son som blev kött
låt oss bli mer lika honom som förenar våra liv med dig,
Ty han är Herre i evigheters evighet.  Amen.

Kvälls och nattbön tillsammans.
Gud, vår Fader, vi gläds åt vår Frälsares födelse.
Må vi dela hans liv helt
genom att leva vårt äktenskaps sakrament
som han har lärt oss.
Detta ber vi genom Kristus, vår Herre.  Amen.

För ditt äktenskap: Vilka planer kan du göra för att tillbringa kvalitetstid tillsammans med din fru/make under jultiden?

För andra: Till vem kan du, som ett par,  förmedla känslan av  julglädje den här veckan?