Trettonde söndagen under året

Ni har varit i mina böner varje dag sedan jag skrev till er förra veckan under den tiden vi firar den årliga novenan till ära för ”Our Mother of Perpetual Help”. Allt  går väldigt bra trots att så många människor är här och ber,  sjunger och firar från tidigt på morgonen till sent på kvällen. Det är en underbar upplevelse för mig av kyrkans folks tro. Novenan fortsätter till torsdagskvällen, så om du vill vara med oss, ​​antingen här i kyrkan eller på internet är du välkommen att göra du det. Vår hemsideadress är www.clonard.com

Jag har bifogat mitt nyhetsbrev/parbönen för nästa vecka, 13: e söndagen under året. Jag hoppas den kommer att vara till hjälp för er och era familjer och er församling. Detta är en vecka som är till för att förnya vårt engagemang för Kristus, till kyrkan, och till varandra i äktenskap och familjeliv. Vår värld behöver styrkan i våra olika tros- och kärleksåtaganden mer än någonsin.

Ni kommer att fortsätta att vara i mina böner varje dag, att Gud ska välsigna er och alla era nära och kära med lycka och glädje.

30 juni - 6 juli , Herren vi tjänar.
 Jesus sade: "Den som ser sig om när han har satt sin hand till plogen, han passar inte för Guds rike.". Vi lever i en värld där människor har allt svårare att engagera sig för någonting helt och hållet. Detta är förmodligen den enskilt viktigaste orsaken till många av samhällets sociala sjukdomar. Jesus berättar för oss att engagemang är avgörande för mänsklig fullkomlighet, Guds rike. När ett par gifter sig, ser de framåt men tenderar snabbt att se tillbaka till vad man hade tidigare och på så sätt sätta gränser för sitt förhållande. När ett par väntar barn, ser de fram emot födseln. Sedan börjar de se tillbaka till den frihet de hade innan och försöker återvinna den så mycket som möjligt. I församlingslivet vill många människor ha en hel del i kyrkans framtid men är ofta ovilliga att engagera sig i arbetet med att säkerställa framgången.

Fader i himlen, Jesu ljus
har skingrat hatet och syndens  mörkret.
Kallade till det ljuset frågar vi om din vägledning i vårt äktenskap.
Forma våra liv i din sanning, och våra hjärtan i din kärlek.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre.

Herre Gud, genom din Helige Ande
ger du oss kraft genom din nåd.
Må vårt äktenskap hjälpa oss att tjäna dig troget.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre.

Herre, låt vårt äktenskapslöfte
ge oss delaktighet i ditt liv
till att hjälpa oss att föra din kärlek ut i världen.
Vi frågar detta genom Kristus, vår Herre. Amen.

För ditt äktenskap: Vilka farhågor har du att ge dig fullständigt åt din fru / make? Dela dessa med varandra i veckan.
För andra: Finns det någon som du är arg på för närvarande? Hur kan du släppa denna ilska i veckan?