Sjätte söndagen under året

Colettes blogg»

Kära vänner,
Successiv tappar vintern greppet om oss, men än är vi inte riktigt där eftersom naturen påminner oss med en hel del snö och frost. Men det är en underbar tid på året då vi ser hur allting börjar förändras och det blir ljusare. Jag hoppas att allt går bra för er och alla era nära och kära.
Jag skickar er nyhetsbrevet för nästa vecka. Det handlar om hur vi gradvis kan växa genom vår kärlek till varandra och genom Guds kraft. Ni är i mina böner att Gud ska vara med er och välsigna er, er familj och era vänner varje dag.

11 - 17: e februari  - Jesus, de utstöttas vän
"Alltså, vare sig ni äter eller dricker, eller vadhelst annat ni gör, så gör allt till Guds ära." Vi tänker ofta på tro och religion endast i form av bön. Det speciella i denna text som kommer från Paulus brev, och som handlar om Jesus och hans undervisning, talar om att sann religion finns i de vardagliga sakerna i livet och sann tro ska levas i det dagliga livet. Detta är särskilt sant i den dagliga kärlek som är äktenskapet. Varje par lever ut sin andlighet på de sätt som de älskar varandra. Och i familjelivet är kärlekens kvalitet det som gör människor heliga. I vårt liv tillsammans i vår församling är vi kallade till andligheten att vara ett samhälle där vi bryr oss om varandra. Vi behöver bönen som en del av det, både till att växa i kraft att älska och att fira kärlekens godhet. Det är bara genom Guds kraft som vi kan älska som vi borde.

DE PAR SOM BER TILLSAMMAN HÅLLER SAMMAN.
Fr. Johnny Doherty, C.Ss.R

Gud vår Fader,
du har lovat att förbli för evigt med dem
som gör vad som är rätt och riktigt.
Hjälp oss att i vårt äktenskap leva i din närvaro.
Detta ber vi genom Kristus, vår Herre.

Bön mitt på dagen när vi är  på var sitt håll
Herre, vi ger dig vår kärlek till varandra
i lydnad mot ditt ord.
Rena och förnya oss
och led oss till ditt eviga rike.
Detta ber vi genom Kristus, vår Herre.

Herre, du har skänkt oss liv och kärlek.
Må vi alltid hungra efter allt som är gott
och växa genom vårt äktenskap i kärlekens glädje.

Aktivitetsfrågor
För ditt äktenskap: Vad vill du ha ut mest av ditt äktenskap idag? Be tillsammans för detta under den här veckan.
För andra: Hur kan du som ett par, ge glädje till någon i din familj eller i din församling den här veckan.
www.continuousprayer.net