Åttonde söndagen under året

Det finns ingen tvekan om att vi på så många sätt rör oss i märkliga tider. Guds ord i evangeliet kommer mycket lägligtt ill oss: "Oroa er inte för morgondagen! Detta ord för oss tillbaka till det enskilt viktigaste i våra liv - vår kärlek till varandra – och att göra den källan till ett hopp för framtiden, tillsammans med vår vetskap om Guds stora kärlek till oss och Guds ständiga närvaro hos oss. Ni befinner er ständigt i mina böner att Gud ska välsigna er med detta löfte. Be för mig också.

Februari 26-04 Mars  - Gud som vårdar oss
Jesus sade till sina lärjungar: Gör er därför inga bekymmer för morgondagen. Den får själv bära sina bekymmer.".. "Detta är ett av Jesu talesätt som vi har svårt för att höra och lyssna till idag. Det finns så mycket osäkerhet i vår värld och i vår kyrka idag så det är förståeligt om vi blir nog kan bli upptagna med vad som kommer att hända under de kommande veckorna och månaderna. vi bör emellertid lyssna på detta talesätt mycket noggrant. Han säger inte att vi ska låta bli våra vanliga förberedelser i våra liv. Vad han säger att framtidens hälsa beror mycket på hur vi lever i nuet. Väldigt många värdepapper är svaga idag. Vi måste bygga upp de viktigaste värdepappren genom vår kärlek till varandra i äktenskapet, i familjen och i vår församling. Det är bara tillsammans med dem vi älskar och som älskar oss som vi kan se till att framtiden är säkrad, eller att den inte kommer att skada oss på något sätt. Det är också genom våra relationer som vi vet att Gud är med oss.

Herre, vägled världshändelserna förlopp
och ge oss och all din kyrka glädje och frid
till att tjäna dig i frihet.
Detta ber vi genom Kristus, vår Herre.

Gud vår Skapare, låt vår kärlek i äktenskapet,
som vi erbjuder dig igen denna vecka
som ett tecken på vår kärlek och tillbedjan
leda oss till frälsning
Detta ber vi genom Kristus, vår Herre

Kvälls/nattbön tillsammans
Frälsningens Gud låt äktenskapets sakrament
föra oss och alla dem som vi älskar till evigt liv.
Vi ber vår bön genom Kristus, vår Herre.

Aktivitetsfrågor
För ditt äktenskap:
Vilka är några av de finaste sakerna som du har sett hos din fru / man under den senaste tiden? Berätta för henne / honom om dessa den här veckan.

För andra: Finns det någon du känner som är ensam eller ledsen? Kontakta  den personen den här veckan.