Elfte söndagen under året

Colettes blogg»

I morgon börjar vi den årliga Novenan till ära för” Our Mother of Perpetual Help” i Clonard. Jag kommer att be för er hela tiden under denna underbara tid, att Gud även i fortsättningen välsignar er och alla era nära och kära. Ni kan när som helst vara med oss ​​varje dag via webbkameran på www.clonard.com.
Det finns tio sammankomster varje dag.
Bifogat är nyhetsbrevet och materialet för den här veckans "Ständiga bön för äktenskap och familjeliv". Jag hoppas att ni upplever det som en bra hjälp för er själva. Jag hörde igår kväll från ett antal par som använder det regelbundet och hur mycket det betyder i deras mognad tillsammans i äktenskapet. Jag var glad att få höra det. Vänligen fortsätt att be för mig och för oss här i Clonard. Må Gud alltid välsigna er.

17-23 juni,  Han talar i liknelser
Jesus sade: "Vad kan vi säga att Guds rike kan liknas vid?" Vi har alla våra egna tankar om vad Guds rike är och därför måste vi lyssna noga på vad Jesus säger om det, för att han är den enda som vet. I de två liknelserna idag säger han till oss först och främst att det är Guds rike. Gud arbetar med oss och runt omkring oss hela tiden, även när vi inte är uppmärksammar honom. Han berättar också för oss att det är de små sakerna som är nyckeln till Guds rike. Dessa har ett mycket viktigt budskap för oss i våra viktiga relationer genom tro, hopp och kärlek i äktenskap, familjeliv och i vår församling. Gud är närvarande i alla dessa, och arbetar för att föra oss till en större mognad. Vårt bidrag är att finna det i det de små sakerna genom kärleken - ge tid till varandra,  visa kärlek till varandra, bekräfta varandra och  förlåta varandra, etc. Vi står på helig mark!
DE PAR SOM BER TILLSAMMAN HÅLLER SAMMAN.

Allsmäktig Gud, hjälp oss att följa Kristus
i vår kärlek till varandra
och att leva vårt äktenskap enligt din vilja
Detta ber vi om genom Jesus Kristus vår Herre.

Bön mitt på dagen när vi är  på var sitt håll
Herre Gud, förnya vår kraft
att älska varandra i vårt äktenskap
och ge oss hälsa till sinne och kropp
Detta ber vi om genom Jesus Kristus vår Herre.

Herre, må din kyrka uppnå enhet och fred
genom vår kärlek i äktenskapet,
vilket är din vilja för hela skapelsen

Aktivitetsfrågor
För ditt äktenskap:
Hur kan du bli bättre på  att visa din kärlek till din fru/man i veckan?
För andra: Hur kan ni, som ett par, låta de som står nära er, veta att ni älskar dem den här veckan.