Tredje advent

Ständig Bön för Äktenskap och Familj  Tredje advent
Hej allihopa,
Det var härligt att vakna idag till mycket snö. Allt ser mycket ljusare ut och solen skiner. Det är många dagar sedan vi såg solen sist och på en gång känner man sig bättre till mods. Det är en kort Advent i år. Det känns konstigt att tända fjärde ljuset i Advent...
Colette

Kära vänner,

Som alltid försäkrar jag er om att ni har varit i mina böner varje dag sedan jag skickade er e-postmeddelandet förra veckan, vid den här tiden. Jag tackar Gud för eroch för er kärlek till varandra i era äktenskap och/eller i era familjer. Det är underbart att vara en del av era liv.
 Temat för det bifogade dokumentet jag skickar till er har uppmaningen att vara ett ljus för varandra och för världen vi lever i.  Det innebär helt enkelt att älska så bra som möjligt i det vanliga vardagslivet. Det är vad vi kallade till att vara, som kyrkan i församlingen, i våra hem och i våra personliga liv. Tack för er del i denna viktiga kallelse.
Ni kommer att vara i mina böner varje dag i veckan framöver. Var vänlig och håll mig också i era. Må Gud välsigna er och alla era nära och kära med glädje och frid.

17-23 december - Vår glädje i Kristus
"Han (Johannes Döparen) var inte ljuset, bara ett vittne som talade om ljuset." Vi lever i en värld där vi tar ljus för givet - tills det blir ett elavbrott! Då kan vi känna oss oroliga, rädda och arga. Vi lever också i en värld där vi tar för givet att allt  fungerar bra,  och ändå finns det så mycket smärta och oro i livet för många människor runt omkring oss. Vi behöver inte rädda världen vi lever i. Vår uppgift är att göra det möjligt för Kristus att rädda vår värld. Vi gör detta genom att vara vittnen till ljuset genom vår kärlek som strålar ut till alla som vi möter. Detta görs på alla sätt genom vänlighet i de nära relationerna i äktenskap och familjeliv. Men när vi närmar oss jul kan vi göra en särskild ansträngning för att nå ut till dem som behöver det eller bor ensamma, speciellt i vår församling.

Vår Herre och Gud, låt oss ditt folk,
som ser fram emot Kristi födelsedag,
få uppleva frälsningens glädje i vårt äktenskap,
och fira den högtiden med kärlek och tacksägelse.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre.

Herre, låt vår kärleksgåva till varandra i vårt äktenskap
som vi erbjuder varandra i tro och kärlek
få vara en oavbruten sång till din ära
och verkligen bli vår glädje och vår frälsning.

Kvälls/nattbön tillsammans
Barmhärtighetens Gud,
ge oss din gudomliga hjälp så att vi kan växa i vår kärlek.
Frigör oss från våra synder, fyll oss med glädje i vårt äktenskap,
och förbered oss ​​för vår Frälsares födelsedag.

Aktivitetsfrågor
För ditt äktenskap: Hur kan ni glädja varandra den här veckan? Planera för en sak som du kan göra för din fru/man och en sak ni kan göra tillsammans.
För andra: Känner ni som par, någon som inte har så mycket glädje i sitt liv? Fundera på något som kan få denne person att få känna lite glädje i veckan.