Det här är en nyhet

Med detta e-postmeddelande har vi kommit till början av april och vi har kommit fram till påsken. Jag älskar de närmaste månaderna varje år och ser fram emot dem i år också, särskilt som de utlovar en början på en ny inledning i våra liv. När vi firar Kristi uppståndelse kan vi se fram emot denna nya början och gradvis gå in i den.

Bifogat är mitt bidrag för påskdagen och för påskveckan. Jag hoppas att det kommer att vara till hjälp för er och för era familjer och församlingsgemenskap. Många har berättat för mig hur mycket detta lilla program hjälper dem genom att ge dem en ram för hur de kan tillbringa tid tillsammans i bön, samtal och verka för sitt äktenskap och familjeliv. Jag är alltid glad att höra det. Ni ska veta att ni är i mina böner varje dag. Jag tackar Gud för er och ber Gud att alltid välsigna er och alla era nära och kära och att hålla er säkra  genom denna tid av pandemin. Tack för era böner för mig och för varandra.

Jag önskar er en mycket glad påsk.

4 –  10 april, Vi  gläds och är  glada
"Ni skall vittna om allt detta."  Människor i dag är mycket ovilliga att engagera sig i saker i gemenskaper och i samhället, särskilt på frivillig basis.  Ändå handlar vårt efterföljande av Kristus om att engagera sig och inte räkna kostnaden.  Vi har just kommit igenom den resa som Kristus reste i sin passion och död, priset för vår frälsning. Vårt ansvar är att föra frukterna av detta till vår värld genom att bringa glädje, frid, helande, lycka, frihet, rättvisa och så vidare, till att börja med till dem som vi lever med och sprida ut det till dem som vi håller av och vidare.  Varje aspekt av mänskligt liv behöver detta mer nu än någonsin när vi bevittnar en uppdelning av äktenskap och familjeliv; växande våld i samhället; ökad isolering av människor i våra samhällen.  Nu är det dags att leva ut vår kristna tro.
Johnny Doherty, C.Ss.R
.

Gud, vår Fader, genom att fostra Kristus, din Son
erövrade du dödens makt
och öppnade vägen för oss till ett evigt liv.
Fostra oss och förnya våra liv och vårt äktenskap
genom Anden som bor inom oss.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre.  Amen (Amen)

Bön under dagen när vi är skilda åt
Herre, med påskglädje förnyar vi vår kärlek till varandra i äktenskapet.
Välsigna vårt engagemang för varandra.
Må vi bringa glädje och lycka till varandra
och må detta stråla ut till alla som finns i våra liv.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre.  Amen (Amen)

Kärlekens fader, vaka över din kyrka.
För oss till uppståndelsens härlighet.
Må vårt i äktenskap vara ett tecken på din kärlek till alla.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre.  Amen (Amen)

För ditt äktenskap: Vad är er största önskan för ert liv tillsammans i ert äktenskap?  Hur kan ni arbeta för det den här veckan?
För andra: Till vem kan ni som par komma med lite oväntad glädje den här veckan?