Andra söndagen under året

Julsäsongen är nu över och vi går framåt mot fastan och påsk. Dessa kommande söndagar heter ”…söndagen under året/Ordinary Time”. Det finns inget vanligt i dem!! Under dessa veckor är vi uppmanade att fokusera på hur vi kan leva det vi upplevde under julen, i äktenskap och familjeliv och även i den församlingsom vi tillhör. Det är fantastiskt att vi börjar den här tiden med bröllopsfesten i Kanan. Detta var det första undret som Jesus gjorde och det var för ett ungt pars skull på deras bröllopsdag. Det utfördes på begäran av Maria, Jesu Moder, vår Moder. Jag hoppas att ni  i detta hittar vad som är användbart för ert äktenskap och familjeliv.
Jag ber också om era förböner för Paddi Coyle. Hon och David är i England på en begravningsmässa för sin moster Margaret. Må Gud ge Margaret evig vila och välsignelse för hela sin familj och sina vänner som sörjer henne i kväll.
Jag ber också om era böner för Mary Corry.  Marias bror John som dog för några dagar sedan i England. Hon och Jim kommer att resa till hans begravning inom de närmaste dagarna.
Må Gud välsigna dem och hela deras familj och må Gud ge Johannes evig vila.Tack för all din godhet. Nu är i mina böner varje dag. Må Gud fortsätta att vara med er för att välsigna er och hela er familj med glädje och frid.

Januari 20 - 26, Kristus kyrkans brudgum
"Jesus sade:" Fyll krukorna med vatten ". Och de fyllde dem till brädden. "Folk tänker ofta på sig själva som mycket alldagliga och den plats de lever på som ganska oansenlig. Ändå var det för sådana människor som Jesus gjorde ett av hans mest kända under. En av nycklarna till denna händelse var att tjänarna lydde Jesus befallning. Faktum är att de gjorde det nästan för ordentligt och "fyllde vattenkrukorna till randen". Jesu befalla oss att älska varandra som han har älskat oss. Om vi ​​följer hans befallning kommer det också att hända stora saker i våra liv och i världen vi lever i. Men vi måste också använda nyckeln och fylla vår kärlek till brädden. Vi har dock benägenhet att mäta vår kärlek. Den här veckan uppmanas

Himmelens och jordens Fader, hör våra böner.
Välsigna vår kärlek till varandra i vårt äktenskap
och visa oss vägen till fred i världen.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre.

Fader, låt oss vi fira vårt äktenskaps sakrament
med vördnad och kärlek.
När vi lever ut vår kärlek till fullo i äktenskapet
fortsätter du arbetet med Kristi återlösning.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre.

Herre, du föder oss varje dag med din kärlek.
Fyll oss med din Ande i vårt äktenskap
och gör oss till ett i frid och kärlek.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre.

För ditt äktenskap: På vilka speciella sätt kan ni  vara romantiska i er kärlek den här veckan? Planera dessa sätt tillsammans.

För andra: Hur kan du som ett par aktivt delta Böneveckan för kristen enhet i ditt område?
Böneveckan för kristen enhet  är 18-25 januari.