Femte söndagen under året

Ni är i mina tankar och böner varje dag när jag tackar Gud för privilegiet att vara i kontakt med er så regelbundet och ber Gud att fortsätta välsigna er kärlek till varandra.
Bifogat är mitt bidrag för nästa söndag och veckan efter den. Utmaningen i  nästa veckas reflektion är fantastisk, att verka där du är till glädje för andra och att få vara dig själv!!
Detta gäller särskilt i ditt äktenskap och familjeliv.  Men det är också viktigt för församlingen och för vänskapen i relationerna våra liv. "Det är människor du kommer att fånga."
Var säker på mina böner varje dag i veckan som kommer. Be för mig och för alla dem som deltar i detta böneprogram varje vecka. Må Gud välsigna er och alla era nära och kära och skydda er från all skada.

6 – 12 februari, Kristus gör oss till sina lärjungar
Jesus sade till Simon: "Jesus sade till Simon: “Var inte rädd. Från denna stund skall du fånga människor. Sedan förde de sina båtar tillbaka till land, de lämnade allt och följde honom." Den bild som Jesus använder har en mycket speciell relevans för dem han talade med. De var fiskare, men det fortsätter också att vara relevant för oss idag eftersom det helt enkelt innebär att vår uppgift är att göra Kristus attraktiv och tillgänglig för människorna i vår värld. Detta görs först och främst i våra hem där tron ges av föräldrar genom det sätt de gör sitt hem till en lycklig och glädjerik plats. Det handlar om att ge av sin tid och ge upp sina egna bekymmer, för varandra och för sina barns skull. Det avgör också hur en församling utvecklas. Det viktigaste med alla församlingar bör vara att den är attraktiva för andra. Detta kommer att innebära att vi måste ge upp våra egna komfortzoner så att andra kan hitta ett hem bland oss.
 Par som ber tillsammans håller ihop

Herre, vår Gud,
hjälp oss i vårt äktenskap att älska dig av hela vårt hjärta
och att älska alla människor som du älskar dem.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre.  Amen

Under dagen, när vi är skilda åt
Herre, ta emot gåvan vi gör av vår kärlek i äktenskapet.
Gör vårt äktenskaps sakrament till en källa
till vår och världens frälsning

Kvälls-/nattbön tillsammans
Herre, du stärker oss i vårt äktenskap.
Genom den kärlek du visar oss i våra liv.
Låt den sanna tron fortsätta växa över hela världen.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre.  Amen

För ditt äktenskap:  Vad i ditt liv skulle du helst vilja prata med din fru / make om? Hur kunde du göra det den här veckan?
För andra: Till vem kan du prata om Kristi kärlek till, den här veckan?