Tredje söndagen i advent

Det verkar gå runt en hel del förkylningar och influensor etc.  för tillfället.  Om du har någon av dessa ber jag för att du kommer att återhämta dig snabbt, och om du inte har någon, är det bara att tacka Gud för det och jag ber att du också kommer att bevaras från den.
Bifogat är mitt inlägg för nästa vecka, den tredje veckan i advent.  Jag hoppas att detta kommer att vara till hjälp för er den kommande veckan och framåt för att nu föra er närmare varandra och till Kristus när vi nu förbereder oss för att fira hans födelse inom ett par veckor. Ni är i mina böner som alltid.  Snälla fortsätt att be för mig och må Gud välsigna oss alla med sin frid och glädje.

15 –  21 december  Glädjens i Herren
"Lycklig är den som inte förlorar tron på mig."  Under de senaste åren har många människor förlorat tron på Kristus och hans kyrka.  Det har funnits mycket goda skäl till detta, särskilt andras synder som har chockat och skakat om oss alla.  Men den här julen finns en annan uppmaning till oss att förnya vår tro på Kristus, och vår lojalitet till hans kyrka.  Vi förs igen till den enkla krubban där Gud visar oss sin mildhet i hans kärlek.  Vi kan släppa det förflutna på denna enkla plats.  Vi kan låta oss bli helade från ilska eller bitterhet genom denna herre som är mitt ibland oss som ett hjälplöst barn. Hans enda önskan är att vi skulle vara människor med medkänsla för varandra och  mildhet med varandra.  Vi utövar denna tro först i våra hem när vi växer i kärlek till varje medlem i vår familj.  Vi utövar den i vårt samhälle där vi kan göra en väldigt stor skillnad genom att se till att varje person blir omhändertagen vid denna speciella tid.

Herre Gud må vi, ditt folk,
som ser fram emot Kristi födelse
uppleva frälsningens glädje i äktenskapets sakrament
och fira julen med kärlek och tacksägelse.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre.

Herre, må gåvan av vår gifta  kärlek som vi erbjuder dig
var en ständig lovsång till din ära
och verkligen bli vår frälsning.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre.  Amen

Barmhärtighetens Gud, ge oss din gudomliga hjälp
i våra dagliga ansträngningar att älska varandra i vårt äktenskap.
Må vi förbereda julen övertygade om din närvaro
och med vår kärlek till varandra i centrum för våra liv.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre.  Amen

För ditt äktenskap: på vilka sätt kan du bringa skratt och glädje i din kärlek till din fru/make den här veckan?
För andra: Till vem kan ni, som ett par,  förmedla en särskild glädje denna vecka?