Tjugofemte söndagen under året

Hälsningar från Esker, Co. Galway!! Ni har varit i mina tankar och böner medan jag kopplar av på denna vackra plats. Och jag är glad att jag har en internetanslutning så att jag kan komma i kontakt med er.
Jag har bifogat mina inlägg för nästa vecka, Tjugofemte söndagen under året.
Som alltid hoppas jag att detta kommer att vara till hjälp för er i er egen kärlek till varandra och även för församlingarna som använder reflektionen i deras församlingsnyhetsbrev. Jag kommer tillbaka till Clonard nästa måndag så jag kan kontakta er därifrån.
Må Gud fortsätta att välsigna er och alla de du älskar och skydda er genom hans vård. Fortsätt be för mig och för alla som använder denna resurs vecka för vecka.

22 september - 28: e herre över de förtryckta
Jesus sa till sina lärjungar: "Du kan inte tjäna både Gud och Mamon". Tack och lov, är vi alla mycket bättre i dag än vi var i tidigare generationer och ännu bättre än vi någonsin förväntat oss vara. Detta ger en känsla av trygghet och minskar människors oro för framtiden. Men det kan också medföra en känsla av säkerhet där vi tror att vi inte behöver någon, inte ens Gud. Vi blir själviska, och ju mer vi har desto mer vill vi ha.
Evangeliets utmaning idag är att vara tacksam för allt vi har och lära oss att dela det med dem som är i nöd. När vi blir själviska med våra pengar blir vi också själviska med vår tid och det har en allvarlig effekt på våra äktenskap, familjerelationer och kvaliteten på våra liv tillsammans blir mindre kärleksfull. Vi vägrar också att ge tid till att bygga upp vårt samhälle eftersom vi är för upptagna eller känner oss allt för viktiga.

Fader, vägled oss ​​i vårt äktenskap när du styr skapelsen
enligt din kärlekslag.
Må vi älska varandra att komma till fullkomlighet
i det eviga livet som är förberett för oss.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre.

Herre, låt gåvan vår kärlek till varandra som vi erbjuder
för att visa vår tro på dig vara behaglig för dig.
Må vårt äktenskap växa i mildhet och ömhet
och ta oss till den eviga belöningen med dig.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre.

Herre, hjälp oss genom din vänlighet. Gör oss starka i din kärlek.
Låt oss genomföra allt vad vi har lovat
så att vårt äktenskap kan fyllas med din frid.
Amen.

För ditt äktenskap: Vad var en av de finaste sakerna med er friartid? Hur kan ni återuppleva den tillsammans, den här veckan?
För andra: Vad kan du göra den här veckan för att skriva under någon protestlista mot någon orättvisa i kyrkan eller i samhället?