Tjugosjätte söndagen under året

Tack för eraböner för mig förra veckan. Jag hade en bra vecka i Esker, och en framgångsrik tid i det jag var där för - att predika i ett par församlingar från Clonfert stift om Redemptoristernas utrikesuppdrag och att be om hjälp av folket i dessa församlingar särskilt för våra uppdrag i Moçambique.

Det känns bra att vara hemma igen och att vara tillbaka i mina normala rutiner.
Jag bifogar mina inlägg för nästa vecka, Tjugofemte söndagen under året.
Det är ett nöje att vara i kontakt med er och ett privilegium att till och med få vara en liten del i er kärlek till varandra och att få leva av er tro på Kristus.

Ni kommer att vara i mina böner igen i veckan framöver. Må Gud fortsätta att välsigna er och alla era nära och kära med allt  ni önskar och behöver. Be också för mig och för varandra. Gud välsigne er alltid.

29 september - 5 oktober 2019  Ett vittne för sanningen
 "Lyssnar de inte till Mose och profeterna, då låter de inte övertyga sig ens om någon står upp från de döda."
Dessa Jesus  ord talades till fariséerna, vilka var människor som levde på ett mycket bra sätt, men som missade poängen. Så är det också för oss idag eftersom vi också så ofta missar poängen med vår tro. Kärnan i vår kristna tro är att Jesus har uppstått från de döda och lever bland oss. Denna kunskap bör ge oss mycket energi till att leva, stor vördnad för varje person, samt stor glädje och frihet.
Istället gör vi vår tro till en plikt,  uppgift, och en börda, stor del av tiden. Vi gör samma sak i våra nära förhållanden i äktenskap och familjeliv. Det är dags att anta Jesu anda och låta vår kärlek lysa ut till den värld vi lever i och till församlingen vi är en del av.

Fader, du visar din allsmäktige kraft i din barmhärtighet och förlåtelse.
Fortsätt att fylla oss med dina kärleksgåvor.
Hjälp oss att skynda mot det eviga livet du lovar
så att vi kan komma att dela  glädjen i ditt rike.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre.

Barmhärtighetens Gud, ta emot gåvan av vår kärlek.
Hjälp oss att växa i vår kärlek varje dag
och gör det till en välsignelse för oss och alla vi möter.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre.

Fader, låt våra ansträngningar om att dagligen älska,
där vi förkunnar Kristi död och uppståndelse
ge oss frälsning och göra oss till ett med honom i ära och härlighet.
Detta ber vi om genom Kristus, vår Herre. Amen.

För ditt äktenskap: Vad är 3 av din frus / makes bästa egenskaper för närvarande? Hur kan du berätta om dem för honom / honom den här veckan?
 För andra: Välj en person som är nära dig i ditt liv.
Hur kan du att bekräfta den personens godhet den här veckan?